måndag 10 oktober 2011

Trångt

Att handla med träningsväskan på axeln är inte att rekommendera i den trånga närbutiken. Tur att det inte var konserverade grönsaker i glasburkar. Att träna med Sus däremot. Jag vet att ni vet. Det är bara det att även själen blir omhändertagen.

Nu till något annat. Jag bad tonåringarna städa sina rum. Tonårsdottern sa att hon skulle göra det idag. Efter skolan. Hon gjorde det, kliniskt rent. Imorgon gör sonen rent hus i sitt rum. Nästa gång får de ta övriga lägenheten också.
Published with Blogger-droid v1.7.3

9 kommentarer:

Malla sa...

men oj, det ligger tandkräm på helg golvet! ;)
ungefär som att ta med Nellie på en butik.

Gafflan sa...

Duktiga tonåringar du har. Min äldsta städade sitt rum igår och yngsta ska visst städa i morgon...den som lever får se.
Kram

Fru Venus sa...

GÖR dom som du BER??

Sus sa...

Vad skönt att hon gjorde som hon lovat =)

Och jag är skönt trött i kroppen och en själ som mår bra av dig. Hela tiden.

Petra sa...

Och det är onekligen tur att du inte var i glasbutiken... :-)

Knasterfaster sa...

Sambon bad en av våra söner städa sitt rum i helgen. Sonen svarade att han inte tänkte städa sitt rum förrän vi har städat vårt sovrum...
Duktiga barn du har som gör som du säger åt dem.

Nina sa...

Ibland har man tur i oturen! kram!

Caja: sa...

Vilken bra idé den där sista....

Singelmamman sa...

Malla: Då ska inte jag och Nellie handla tillsammans.

Gafflan: Tur att vi lever. Kram!

Fru Venus: Ja, jag har ju bett dem.

Sus: Jag har redan fått träningsvärk.

Petra: Eller hur!

Knasterfaster: Jag hade redan städat den övriga lägenheten.

Nina: Puh, ja verkligen.

Caja: Jag kan ju alltid önska. :-)