söndag 23 oktober 2011

På sitt sätt

Så här se det ut när yngsta lagar mat. Ser du yngsta? Nä, för yngsta sätter igång med vad det nu ska bli, och går sen in på sitt rum. Jag väntar, och väntar och om jag tror att maten är på väg att bli bränd ropar jag på yngsta och så går jag in i badrummet. Yngsta brukar då komma ut och fråga vad jag vill. Bara kolla hur det går med maten, säger jag. Det är lugnt säger yngsta och brukar som regel stanna kvar i köket tills maten är klar. Idag började yngsta morgonen med en ny chock. Hämtade och bläddrade/läste i DN. Undrar vad som kommer härnäst.
Published with Blogger-droid v1.7.3

8 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Det går inte ens att gissa vad det där ska bli. Blev det gott? Det är alldeles säkert en bra egenskap att kunna göra så där. Här är det också strålande härligt höstväder. Hösten är bäst!

Fru Venus sa...

Snart byter och tvättar hon dina sängkläder ska du se ;-) Strålande solsken även här, men till vilken nytta..... KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

Dottern verkar vara huslig, hon vet i alla fall åt vilket håll köket ligger......Vaddddå fin höst? Bäst jag tar och drar österut snart!
Kramar

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Det blev brunch, med mackor i ugn och köttbullar.

Fru Venus: Men hellre flytta i sol än i regn!

SnäckskalsAgneta: Ja, här har hösten varit mest vacker, det är här du skulle ha varit. :-)

Shamrock sa...

Vuxenpoäng?!

Singelmamman sa...

Shamrock: Absolut!

Snokis sa...

Det där köket, det ser ut som ett kök jag haft en gång.

Singelmamman sa...

Snokis: Ett typiskt 90-tals kök.