tisdag 18 oktober 2011

Husmorsgymnastik

Om en stund ska jag gå och träna. Inget ovanligt i det kan tyckas. Men idag ska jag prova en ny träningsform. Det är jobbets Hälsoinspiratörer som bjudit in till det. Och på vårt intranät står det följande att läsa om träningen:
"Träningskläder och gympaskor som du kan röra dig i utan problem är bra. Ta med dig ombyte då du kan bli varm under passet samt vattenflaska så får i dig tillräckligt med vätska."
Ja otillräckligt med vätska vill jag ju inte få i mig. (nä jag säger inget om stavningen heller)
Det är allt. Blir alltså till att sträcka på sig lite, röra sig lagom lugnt. Eller?

Uppdatering 22:49: Visst borde benen slutat skaka nu och ont under fotsulorna? Så ska det väl inte vara?

13 kommentarer:

Suzan sa...

ohhh.."KAN" man bli varm...? Spännande! ;)

Har packat ner gympisarna i väskan nu, hoppas dom passar för då har jag mer plats med mig hemåt =) kram!

Kia sa...

Prata med Ellen om kb;)

Agneta sa...

Beskrivningen fick mig att tänka på Idlaflickorna...

Och ang. längre ner: tesked hängandes i champagnen? Är det sant, eller är jag ovanligt blond egentligen?

Gafflan sa...

Kanonkula och okoordination låter fasligt spännande. ;D
Kram

Chrissan sa...

KB är ett kul alternativ till vanligt gymmande.:)

Shamrock sa...

Kan det där med "bli varm" verkligen gälla dig, du fryser väl jämt?

Singelmamman sa...

Suzan: Japp, det kunde jag! :-) Jag vill också att skorna passar.

Kia: Jag vet!

Stort o smått: Eller hur, och DET var det inte kan jag säga. Jo, en tesked i flaskan är grejen.

Gafflan: Mycket lättare än jag trodde. Och jobbigare!

Chrissan: Väldigt roligt. Faktiskt.

Shamrock: Jo, så länge jag höll på. Så fort jag stannade så tog jag på mig min yllekofta.

Gafflan sa...

Sv: Jag har inte träningsvärk idag eftersom jag inte har promenixat runt något större. Däremot är det nog en reaktion på en dag av spänning eftersom yngsta tillbringat lååååångt tid hos ortodonten med att göra avgjutningar hit och bita lite dit och foton och undersökningar in absurdum. Yngsta skrattade och var glad. Mamman (som satt brevid och tittade på) var spänd som en fiolsträng och numera helt slut.
Pöss och natti natt.

Singelmamman sa...

Gafflan: Usch så jobbigt det lät, att spänna sig så alltså. Puss och god natt!

Pankis sa...

Det låter ju bra...

Fru Gårman sa...

Var det någon som hamnade i dödsfällan?

Snokis sa...

Jag önskar att nån annan kunde motionera åten så man slapp.

Singelmamman sa...

Pankis: Exakt vad låter bra tänkte du?

Fru Gårman: Nä, det var väldigt lätt att hålla i klotet.

Snokis: Jag med.