fredag 14 oktober 2011

Finn felen

Ledtråd; något saknas.
Published with Blogger-droid v1.7.3

16 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Var är han som ska stryka åt dig?

Gafflan sa...

Vem stryker?
Är det en linneduk?
Tycker du det är lika roligt att stryka som jag, alltså inte alls?
Kram

Fru Venus sa...

Mangeln.

Anonym sa...

Inspirationen, kanske...

Mollamaja sa...

Måste hålla med Fru Venus här :) Bästa köpet jag någonsin gjort. Alternativet är givetvis mannen som håller i strykjärnet.

Suzan sa...

Det som fattas e Singelmammans snygga vältränade loverboy som ska stå där inoljad i ett french maidförkläde... meow!

Singelmamman sa...

Helena: Ja du, det finns bara jag. Halvt rätt.

Gafflan: Kapp linneduk. Jag stryker så sällan att jag tycker det är kul när jag gör det.

Fru Venus: Ett rätt!

GlimraSkimra: Njäe, den fanns. Men ett halvt rätt får du.

Mollamaja: Ett rätt, likadant som Fru Venus.

Suzan: Den bilden blir svår att få bort ur mitt huvud.

Gafflan sa...

Jag glömde. Helgen blir lugn eftersom yngsta fortfarande inte är ok efter sin förkylning. Äldsta är hemma med illamående idag. Nu hoppas jag att det inte blir magsjuka av det...det hade ju varit lajbans...not.
Pöss

Suzan sa...

-Champagne? =) (som ska serveras a loverboyen såklart)

Snäckskalsdalen. sa...

Jag fattas! Jag tycker det är urkul att både stryka och mangla för det blir så platt och fint och det är en av de få gånger jag får till det med tankarna! Så, rätt svar: SnäckskalsdalsAgneta saknas!
Ska ut och gräva och sen äta räkor m tillbehör!!! Kramelikram

Petra sa...

Och jag trodde att det var nåt så enkelt som en sprayflaska...:-)

Sus sa...

Stenmangeln.

Malla sa...

hah! jag skulle väl snarare säga att strykbrädan och strykjärnet är over the top, dra över mig lakanet och kasta mig i soffan! :D

Singelmamman sa...

Gafflan: Usch, håller tummarna för att det inte är magsjuka.

Suzan: Bra där! Du känner mig. Ett rätt för champagnen.

SnäckskalsAgneta: Helt rätt och riktigt, en poäng där. Du saknas absolut! Kram

Petra: Nä, inte denna gång.

Sus: JA! Helt rätt. En poäng!

Malla: Dra över och ligga i soffan låter också som min melodi, om du frågar mig.

Knasterfaster sa...

Nu har Sus redan gissat rätt men jag måste ändå skriva att jag direkt tänkte på dänkflaskan. Finns det sådana nu förtiden? Jag tycker en dänkflaska stämmer bättre överens med den där brödrosten som du har.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Och du säger också "dänkflaska"! Precis som min mamma, som har en riktig dänkflaska, köpt med hål i kapsylen. Måste fråga om hon har den kvar och be henne att jag får den!