fredag 14 oktober 2011

Jasså är det på det viset!

Att sitta på ett möte med närmare 20 andra, från tidig morgon, ja före 9, till efter kl 14 i en lokal som blir syrefattig efter två minuter om man vistas fler än en person i den, ja då blir det lite snurrigt här i Singelmammans skalle. Under mötet har jag kollat mejlkorgen och sett alla mejl som rasat in. Jag skulle kunna tro att varenda en av mina arbetskamrater ska sluta eller gå på långledigt som de har bombarderat mig. Dessutom när jag kom tillbaka från mötet blev jag tvungen att fatta beslut i en fråga som någon annan borde fattat beslut i, ringa vän (MYCKET VIKTIGT!) redigera på vår hemsida och försöka komma iväg till toan. Jag har lyckats med allt utom toabesöket, dessutom hann jag med att radera en hel sida från vår hemsida. Så himla bra, det var ändå en text som behövde skrivas om, litegrann. Nu kan jag be ansvariga för den sidan att lägga på ett kol, för nu har vi ju faktiskt ingen information alls. Det är nog lite dumt kan jag tycka.

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tyckte väl att jag hörde en försynt liten skål! Kramar

Gafflan sa...

Ja-ha! På det viset alltså! Då tycker jag absolut att du ska unna dig goda bubblor för att få dom franska nerverna att gå i vila.
Kram

Fru Venus sa...

Drick du, vi har med oss mera :-) Trött och slut nattikram....

Ellen sa...

Hjärtat. Vad sa vi nu då. Det har inte hänt? Idag har inte hänt. Så bra var det med det....
Se upp för imorgon. Det kommer ha hänt. Kram ängel.

Malla sa...

har du hunnit vara på toa nu?

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Du hörde rätt, och inte var den så försynt heller. Kram!

Gafflan: Jag unnade mig. Kram!

Fru Venus: Det är ett under att du orkade hålla dig vaken så sent! Ses imorgon! Kram!

Ellen: Äh det har absolut inte hänt. Bara en sammanfattning av dagen. Imorgon hoppas jag verkligen att det händer! :-)

Malla: Ja, men det tog ett par timmar till. Glömde liksom bort det. :-)

Shamrock sa...

jag hade nog prioriterat toabesöket lite högre på listan. Eller har du en diplomatblåsa av världsklass?

Singelmamman sa...

Shamrock: Jag har nog det du kallar "diplomatblåsa".

Knasterfaster sa...

Svar på din fråga hos mig: Jag förstod inte vad den där övningen gick ut på. Efter övningen kunde man få in tre fingrar på höjden i munnen istället för två. Gapet hade alltså blivit större. När har man nytta av det? (Jag kan bara komma på en sak att behöva gapa över men jag tror inte att det var DET övningen gick ut på) Jag brukar också prioritera bort toabesöken när jag har mycket att göra. Till slut när jag väl får möjlighet att kissa så gör det ont att komma igång. Jag kan inte komma imorgon och jag är så ledsen för det. *snyft*

Singelmamman sa...

Knasterfaster: kommer att tänka på mitt eget ordspråk: "Den som gapar över mycket får ont i käkarna".
Tur att vi ses om två veckor.