torsdag 13 oktober 2011

Civilkurage


Sitter mitt emot en ung snubbe som leker med sin tändare hela tiden. T-banan är fullsatt. Ingen annan bryr sig. Jag frågar killen bredvid mig om det är ok, han svarar:"jag bryr mig inte, mig stör det inte". Ja säger åt honom flera gånger att han ska sluta. Det har fått honom att öka eldandet. Och sätta på musiken i mobilen på högsta volymen. Ja går av nu. Blir lite senare till träningen. Men hellre det än att bli innebränd.
Published with Blogger-droid v1.7.3

12 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag hade gjort som dig men det är jävligt nonchalant av killen brevid dig att inte bry sig för jag tror han bry sig jävligt mycket om det börjar brinna!

Fru Venus sa...

Du hade ingen vattenflaska du kunde tömma över honom? Lite i förebyggande liksom...

Ann-Sofie sa...

Ja du, man slutar aldrig att förvånas...

Snokis sa...

Det hade varit lite roligt om du slitit upp en hårsprayburk eller nåt annat brandfarligt och sprejat rakt på honom. I alla fall i fantasin.

Tant Grön sa...

Det är härliga kärringtakter i dig!

Tankar vid midnatt sa...

Civilkurage, var namnet!!!

Sus sa...

Fegjävlar.

Shamrock sa...

Bra gjort.

The Queen of fucking Everything sa...

Å jag blir så upprörd sa det finns inte. IDIOT!!!

Knasterfaster sa...

Skönt att i alla fall du är rädd om dig! KRAM

Anonym sa...

Vilken jädra snorunge, rent utav sagt. Men kanske lika bra att inte öda någon tid på en sådan...

Singelmamman sa...

Gafflan: Jag tror att han var väldigt rädd för att lägga sig i.

Fru Venus: Jag hade verkligen önskat det.

Ann-Sofie: Tyvärr inte.

Snokis: Djävlar vilken brasa det hade blivit då.

Tant Grön: Tack! Jo du här finns kärringresurser.

Tankar vid midnatt: Inte en enda av de andra i vagnen skulle jag lita på.

Sus: Ja! Fegjävlar.

Shamrock: Jag gick mest av för att inte bli så arg att jag nitade killen. Det var väldigt nära.

The Queen: Jag var så arg att jag inte kunde stå still sen.

Knasterfaster: Tack.

GlimraSkimra: Han var ganska hotfull, och jag bedömde chansen att någon skulle hjälpa mig om han blev arg som minimal.