tisdag 25 oktober 2011

Förskräckligt

Jag önskar att jag hade tagit upp kameran och fotat när jag och sonen stod på perrongen och väntade på t-banan som skulle ta oss till fiket i vårt kvarter. Det jag ville fotografera, var den man, som ledde den blinda äldre kvinnan. Hans mamma kanske? Sonen, vi säger att det var så, var redigt berusad och hade en ölburk i handen. Vem som ledde vem kan ju diskuteras.
Nu har tonåringarna gått över till sin far för att få middag och se sin, nyfödda, lillebror nummer två. Själv ska jag gå på en stämma. Det är också roligt. På sitt sätt.

6 kommentarer:

Sus sa...

Vad är det för fel på folk...?

Och grattis till lillebrodern. Vad skönt att det inte är du som är mamman. Ja, för nyförlösta mammor dricker inte skumpa med mig.

Ellen sa...

Herregud. "Det är synd om människan" som Strindberg sa. Gå och rocka på stämman nu. För om inte du kan rocka stämman - vem kan då göra det? KRAM

Singelmamman sa...

Sus: Galna människor! Ja vilken tur att inte jag är nyförlöst! Jag vill gärna dricka skumpa med dig. Men inte på träningen imorgon, antar jag. :-)

Ellen: Sötnos! Jag rockade lite, mot slutet. :-) Kraaam!

Knasterfaster sa...

Härligt med tillökning när du både slipper fö dem och gö dem. Gratulera storasyskonen ifrån mig!
Jag hade inte vågat tittat på det där paret för jag hade varit livrädd för att de skulle ramla över kanten. Tur att de inte gjorde det.

Sus sa...

Nej.

alkoholfritt idag. Igen. Och mattan är ren.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Jag var livrädd att de skulle göra det. Jag ska gratta.

Sus: Åh då vann ni! Bra, här blir det te ikväll, igen.