tisdag 11 oktober 2011

Min familj finns inte!



Jo fysiskt är ju mina tonåringar min familj. Men enligt SkiStar är man inte en familj om man inte är minst två vuxna. Tre, och upp till fyra vuxna går bra. Men inte en förälder. Fy skäms SkiStar! Ni exkluderar väldigt många med det. Och kom inte dragande med att det handlar om ett semesterkoncept som jag ska lockas att investera i. Vad vet ni om min eller andra ensamstående föräldrars finansiella förmåga?

Tillägg: Kortet är adresserat till mig personligen.

Published with Blogger-droid v1.7.3

18 kommentarer:

Nenny sa...

Ja det där med att en familj är 2 vuxna och 2,5 barn är väl väldigt, väldigt gammalt.
Fy skäms.

Snokis sa...

Skistar vill nog inte ha overklighetens folk på sina anläggningar.

Snokis sa...

Det stod i alla fall inte mamma, pappa, barn.

Gafflan sa...

Fy skäms på SkiStar!!
Tråkigt att höra med vännens dotter.
Kram

Kia sa...

De är inte de enda. Det är samma sak så fort man ska resa charter. Visst får man resa men det ska vara full betalning för minst två "vuxna" personer. Mina tjejer var tvungna att bli vuxna tidigt ;)Jo, jag reser gärna utan min man. Med också.

Snäckskalsdalen. sa...

Det var verkligen inte up to date av SkiStar, där har dom missat. Ajabaja.
Usch så tråkigt med ett barn som inte mår bra för din vän.
Agneta kram

Shamrock sa...

Jag och min kompis brukade låtsas att vi var ett lesbiskt par och gå med mina barn på diverse evenemang typ Skansen

Märta sa...

Verkar som att Skistar bommat hur dagens verklighet ser ut. Bu för dom!

Fru Gårman sa...

Usch så dåligt...

DDT sa...

Än, jag blir så trött att jag inte ens kommer på något att säga om saken. Jag får nöja mig med att bojkotta Skistar.

Livsnjutaren sa...

Jag har samma problem när jag vill sova på hotell med mina barn. Nu är äldsta 18 så nu blir det 2 vuxna och 2 barn ,men innan en vuxen och 3 barn. Jaha det blir 2 rum då. - Näää vi vill ha superior rum. 1 rum med dubbelsäng och bäddsoffa räcker absolut. Vi vill ju ha myyyys;)Kram/Fia.

Maria sa...

Sånt där är ju bara så tråkigt! Har ofta ett liknande problem i och med att jag har tre barn inte två som tydligen är standard...

Elin - Bondmora sa...

Fy vad dåligt! Skistar upphör aldrig att förvåna. Jag och Bonden kör en halv bojkott på dem i år. Vi bokade stugan via en annan förmedling (betydligt billigare) då jag inte gillar deras dominans och höga priser. Tyvärr går det ju inte att göra samma sak med liftkorten..

The Queen of fucking Everything sa...

Uselt och smaklöst- instämmer i bojkotten!

Singelmamman sa...

Nenny: Det är väl väldigt, väldigt gammalt.

Snokis: Nä och ufon som jag vill inte vara på deras anläggningar efter detta.

Snokis: Nä, de envisades med att skriva "familj" på var och varannan mening.

Gafflan: Håller med. Fy skäms på SkiStar!! Skittråkigt med vännens dotter.
Kram

Kia: Charter på vissa håll är lika illa, men där finns det ljusglimtar.

SnäckskalsAgneta: Ajabaja är bra uttryck, skitigt i det blå skåpet har de verkligen gjort.
Väldigt tråkigt och jobbigt. kram

Shamrock: Jag får väl ta med mig någon tjejkompis eller ragga upp en brud för dejt helt enkelt.

Märta: Dubbelt BU. Himla omoderna.

Fru Gårman: Superdåligt.

Tjockisen: JA, jag är med på bojkott!

Livsnjutaren: Trångskallarna är många, och vi lär få fortsätta fajta. Kram

Maria: Ja, standard är två, det vet väl varenda kotte.. ;-)

Elin - Bondmora: Monopol är alltid åt skogen!

The Queen: Helt rätt. Och bojkotten är ett faktum!

Malla sa...

Meh. Vilka loosers.

Tankar vid midnatt sa...

Välkomna till 2011 och det modrna samhället där de nya värdena gäller!

Singelmamman sa...

Malla: Eller hur!

Tankar: Jo du, jag kanske ska skicka en kalender så de ser att vi lämnat 1800-talet långt bakom oss.