torsdag 20 oktober 2011

Inte varje dag

Sonen är hemma till middagen. Det firar jag med att komma på vad vi ska äta, och han lagar maten. Jag tar ett glas vin. I morse påpekade kroppen tydligt att två dagars intensiv träning inte var ok. Tidningen höll på att bli kvar på hallmattan. Jag kunde inte böja mig efter den. Men tonårsdottern måste se tidningen för att bläddra i den så jag vann över kroppen. Att jag och den väldigt gravida kvinnan på t-banan hade samma rörelsemönster och att jag, kanske, lät undslippa några ofrivilliga men väldigt berättigade stön när jag reste mig låtsas jag inte om. Tack och lov för jobbet idag som tvingat mig på korridorspromenader. Det har verkligen mjukat upp lederna.
Published with Blogger-droid v1.7.3

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Nämen åh vilket mys med sonen hemma som till på köpet lagar den mat ni ska äta. Vi hade kokt torsk. Det hade jag kommit på alldels själv...så därför fick jag tillaga den också. ;D
Kram

Sus sa...

Jag fick Polly och vin! Och lite mat också.

Och mycket kärlek.

Fast inte på det viset som du nu trodde. Dit har vi inte hunnit ännu.

(dessutom menar han att jag inte är riktigt frisk just nu)

Shamrock sa...

Tränar du inför helgen? (tänkte på vinet)

Petra sa...

Så mysigt ni verkar ha det! Här åts det resten från sommarstugefrysen - kycklingfiléer. Inte dumt det heller! :-)