söndag 9 oktober 2011

Överraskande gott och mättande!

Igår efter mitt frisörbesök tänkte jag gå en stund på stan. Gick till Beyond Retro på Drottninggatan för att se om jag kunde hitta en cocktailklänning. Och det kunde jag! Till ett fantastiskt pris. Tog inget foto, tyvärr. Och jag köpte den inte heller. Ett skäl avgjorde det beslutet: Jag, observera jag! kunde inte fylla ut klänningen överallt. Bysten räckte inte till, jag var för liten. Däremot satt den fantastiskt fint i övrigt. Jag har bestämt mig, om den hänger kvar där i veckan ska jag köpa den. Om inte, ja då var det inte tänkt att jag skulle ha den.

Sen gick jag ut på Drottninggatan, och blev tokhungrig. Hur kan det komma så plötsligt? Fast jag kom ihåg att jag hade en bar från Gainomax i väskan. En bar jag fått på Topploppet. Och ärligt talat, jag hade aldrig köpt den själv. Men nu när jag ätit en sån kan jag bara rekommendera dem. Så himla goda, och mättande. Jag blev inte hungrig förrän vid 17-tiden. Jag åt den som hette något med Toffe. Nä jag är inte sponsrad av Gainomax, måste bara rekommendera dem. Men det är klart, vill de skicka mig en låda fylld med bars, så gärna för mig.
 :-) 

10 kommentarer:

Sus sa...

Jag gillade den jag fick av dig =) Det var skitgott med vin till...

Anki sa...

Bör jag känna en liten press inför lördag vad gäller klädseln alltså?
:-)

Knasterfaster sa...

Ska du stoppa bomull i bh:n för att fylla ut klänningen?

Fru Venus sa...

Förlåt, men om inte du och din byst kunde fylla ut klänningen, vem är den tänkt för då, Dolly Parton? Köp den om den är kvar, S fixar den åt dig! Jag kommer i gummibandskjol, bara så att du och Anki vet.

Anonym sa...

Fick en sån bar för ett tag sen och det var INTE gott, sött och sliskigt så det förslog. Inget jag äter igen, speciellt om jag är hungrig och behöver energi.
Syster Yster

Snäckskalsdalen. sa...

Ska du på cocktailparty? Så kul! Finns det inte nåt du kan stoppa i så att den fylls ut över bysten, eller låna av mig.....KRamar

Suzan sa...

Nyfiken på vilket märke o smak syster yster fick för jag har nog testat alla i barsdjungeln! =)

Singelmamman sa...

Sus: Med vin till!? Det var ngt nytt.

Anki: Absolut inte! Jag blev bara nyfiken på affären och om det fanns något. INGEN press. Jag kanske har jeans.

Knasterfaster: Jag låter nog bli att köpa den helt enkelt.

Fru Venus: Precis vad jag tänkte. Om bysten alltså. Får se om jag köper den. Alla ska komma i det som känns bekvämt. Punkt.

Anonyma SysterYster: Vad var det för en bar?

Snäckskalsdalen: Jag har ställt till med kalas själv. Du kanske ska komma? Mejlar dig. Kram

Suzan: Jag undrar jag också.

Anonym sa...

För alla nyfikna :-)
Det var en sån bar som syns närmast i din bild. Föreställer goda smörkolor och om jag minns rätt hette den något med caramel. Men döm om min förvåning, det såg inte alls ut som på bilden över huvudtaget, bara det, mycket missvisande, och smaken, nej som sagt, absolut inget för mig. Tror helt enkelt inte på sånt. Sån e jag! Tror på riktig mat och bra råvaror och härlig träning som både kropp och knopp blir glad över. Tycker många gör det alldeles för svårt med träning och mat. Men så har jag också sett hur extremt illa det kan gå när man börjar jaga kalorier. :-( Syster Yster som inte alls är Dyster utan en sund själ i en sund kropp! :-)

Beyond Retro sa...

Vad roligt att du hittade något ändå, men det kan ju vara lite svårt med passformen på vintagekläder, man får prova många innan man hittar rätt! Du missar väl inte att vi har en fantastisk vintageauktion imorgon? Kanske värt ett återbesök redan då? http://www.facebook.com/BeyondRetroSweden#!/event.php?eid=236816993034080 Kram BR