lördag 29 oktober 2011

Moderna saker

Min tjocktv låter så mycket att det ibland är svårt att höra vad som sägs i de olika programmen. Och min kyl eller frys eller båda två låter med jämna mellanrum som om en hylla eller fler ramlar ner. Jag antar att det låter så i kyl och frys som är 20 år gamla. Min tjocktv är ungefär lika gammal. Men den nu äldsta, fungerande och i bruk, tekniska apparat jag har är min CD-spelare. Den är från -90. Jag skulle kunna slå vad om att alla mina tekniska, gamla prylar lägger av ungefär samtidigt. Den som förlorar köper nya apparater. Någon?

6 kommentarer:

. sa...

Njae...tror nog att Du tyvärr har rätt.
Ska det jävlas lixom, så ska det....
Och så dom stoooora trista posterna!
Usch...lider med dej.

Det enda positiva med såna nya grejer är att dom drar mindre ström...en klen tröst kanske men....

Allt gott!
J

Malla sa...

ooo, jag vågar inte sätta emot..

Maj Korner sa...

Gamla grejer håller mycket bättre än nya. I nya tror jag bestämt det är ett litet tidschips inmonterat som gör att de går sönder efter en viss tid så man blir tvungen att köpa nytt. Så håll fast vid dina skrammelburkar du!

Fru Gårman sa...

Hösten är fin ja och ska tydligen fortsätta så. Tänker inte slå vad. Är egentligen rädd för att förlora.

Snäckskalsdalen. sa...

Läste ett kåseri i Göteborgs Postens lördagsbilaga om PRECIS det här igår. Det är verkligen så.
Hösten fin - tja, jag ser inte mitt berg fr köket idag, men jag gillar dimma också. En dag. I taget alltså.
Kramar

Singelmamman sa...

Jenni: Välkommen hit. Ja nya saker är mer miljövänliga. Men jag vill gärna ha kvar mina apparater ett tag till.

Malla: Det skulle inte jag heller göra.

Maj: Lite så tänker jag med. Jag håller fast dem så länge jag kan!

Fru Gårman: Och den enda vinnaren är ju hur som helst jag i detta vad. :-)

SnäckskalsAgneta: Lagen om alltings djävlighet kanske. Ingen dimma här, men inte heller sol.