söndag 9 oktober 2011

Hur jag fått den här dagen att gå


Efter träningen gick Sus och jag och hälsade på den här snygga kvinnan. Kristina, som har affären TOUS på Stureplan. Gå dit för sjutton om du ska köpa dig ett snyggt smycke. Eller ge bort. Det går alldeles utmärkt att hitta fina saker i rimlig prisnivå. I guld med diamanter eller andra stenar. Även om du jämför med Glitter. (Inte heller nu är jag sponsrad).
Väl hemma har jag städat, städat och städat. Det är antingen eller som gäller för mig. Så även tak och väggar har fått sin beskärda del. Tyvärr syns det inte någon större skillnad på köksgolvet. Linoleummattan är för gammal. Nu ska jag städa lite till. Sen får jag krama soffan. Vad har du gjort idag?
Published with Blogger-droid v1.7.3

12 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag har också fixat hemma. Dammsugit och dammat, bäddat rent i sängen, skurat badrummen, tvättat, varit till återvinningen och nu lagar jag mat.
Kram

Knasterfaster sa...

Jag har pratat med Kristina en gång. Det är en trevlig kvinna. Om jag inte minns helt fel så sa hon att tous betyder nalle. Jag har städat i ren frustration.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Vaknat borta
Handlat på ica för typ 1500
Städat i trädgården
Fikat hos kompis
Ätit sill och ägg till middag
Förberett för barnens hemkomst


Och det där vaknat borta, är inte alls så spännande som det låter. Var hos en kompis igår med syrran och hennes barn, och vi bodde helt enkelt över. Så kunde vi dricka lite vin.

Monica sa...

Jag har varit hos svärmor som fyller år idag och vräkt i mig på tok för mycket smörgåstårta.
Så nu ligger jag utslagen i soffan!
Kram

Singelmamman sa...

Gafflan: Oj! Så mycket du gör jämt, jag blir alldeles matt. Kram

Knasterfaster: Jag vet inte om det betyder nalle, men de har en liten nalle som sitt varumärke. Vad är du frustrerad över?

Ett stenkast: Jag hann i alla fall fantisera ihop en väldigt spännande borta-sovar-historia. :-)

Monica: Men det var du väl värd! Kram

Susjos sa...

Sovit till kl 17.45! Gäsp!

nillas liv på pinnen sa...

Eh, ingenting, typ.
Jo,lagat och ätit mat.

Petra sa...

Latat mig lite för lite och jobbat lite för mycket.

Fru Venus sa...

Jag vill också träffa henne igen och se vackra smycken! Jag har "bommat igen" stugan, tvättat 6 maskiner och stått ute på en åker och frusit arslet av mig.

Singelmamman sa...

SusJos: Jösses! Men jag antar att det finns skäl till det?

Nilla: Låter helt ok, tycker jag.

Petra: Lata sig lite mer då, snart.

Fru Venus: Så mycket som du gör på en dag hinner jag eller orkar för den delen, aldrig jag.

Unknown sa...

Jag vill också träffa fru Venus och alla andra igen.
TOUS betyder inte nalle men vi har en nalle som symbol. Den återkommer lite överallt på våra smycken och väskor.
Tous är ett efternamn, på familjen som har grundat TOUS. Rosa och Salvador Tous.
Rosa Tous kommer till Sverige för första gången i morgon. Det skall bli både spännande och kul. Dessutom är det supernervöst för hon är en världskändis (utom möjligtvis här i norr) så allting minutplaneras inför hennes visit.
Så egentligen har jag inte tid att kommentera bloggar just nu. Måste fortsätta jobba,
kramkramkram!

Singelmamman sa...

Kristina: Jag undrar så hur dagen har varit. Hoppas allt flutit på fantastiskt och att tanten är imponerad. Det borde hon vara.
KRAM!