måndag 31 oktober 2011

Självskadebeteende

Det är väldigt onödigt och inte skönt:
att skära sig på papper.
att slå sina tår i sänggaveln.
att bita sig i kinden/tungan.
att fastna med hår mellan trosskyddet och trosan.
att glömma bort att ljudet är på "skada trummhinnenivå" när man sätter in hörlurarna och spelar upp en låt.
att glömma bort att ugnen är på när man tar ut maten ur ugnen,
att "jag ska bara ta bort en liten flisa på nagelbandet" och riva loss en så stor bit att det börjar blöda.

Vad som är tröstande är att det här är saker som inte händer samtidigt, alla dagar.

17 kommentarer:

Agneta sa...

Usch och aj.

Gafflan sa...

Det är väldigt tröstande.
Undrar vem det var som snarkade? Har du hemliga inneboende eller? ;D
Kram

Fru Venus sa...

Just nu skulle jag hellre råka ut för något på din lista än det jag har råkat ut för. Jag har tappat minnet. Var fan är gardinerna jag flyttat på hela helgen för att säkert hitta dom ikväll??? *suck* Nattikram

Chrissan sa...

Lite OCD över det hela.

Suzan sa...

trosskyddet..AAAJJJ!!

Osloskånskan sa...

Au au au....som vi sier på norsk.

Sus sa...

Det där med trosskyddet skrattar jag hysteriskt åt.

Every jävla dag.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Japp.

Gafflan: Eller någon väldigt, väldigt snabb som hinner ut ur lägenheten. KRAM!

Fru Venus: Äh, låt de vara till på onsdag när ni ska börja packa upp kartonger. Då kommer de säkert fram av sig själv.

Chrissan: Hahaha! Ja, kunde vara. Men snarare önskan, tvångsmässigt i och för sig, att försöka undvika dessa saker. :-D

Suzan: Jaaa!

Osloskånskan: Tack, tack, låter precis som jag känner det.

Sus: Värt att skratta åt. Varje dag. Inte.

Malla sa...

haha, helt rätt! den dagen det där händer på en och samma dag är det nog inte meningen att man ska kliva upp mer..

Anki sa...

Hahaha!! Positivt tänkande!
Det händer inte alltid samtidigt, varje dag. Oftast. :-)

Snäckskalsdalen. sa...

När jag skär mig på papper rinner adrenalinet till så fort så du kan inte ana......nej, tur att inte allt händer på en gång på samma dag, då hade man nog lagt sig under täcket......kramar

Märta sa...

Ousch! Tortyrlista det där!
Hemskt det där med snarkande hustomtar när man tar sig en tupplur. Har hänt mig. Flera gånger. Spooky!

DDT sa...

Jag verkar oroväckande ofta glömma att jag har trösklar i lägenheten. Det syns på mina fötter.

Susjos sa...

Aj!

Singelmamman sa...

Malla: Nä, då blir det sängen för obestämd framtid.

Anki: Nä inte ofta.

SnäckskalsAgneta: För att inte tala om hur snabbt blodet rinner till. Kram!

Märta: Ja de kan väl tomta runt utan att snarka.

Tjockisen: Tss, det händer då aldrig mig.. nä.

Susjos: Ja.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahaha!!!
Vilken SJUKT rolig lista!!!
Garvar högt framför datorn. Igen.
:D

Singelmamman sa...

Madeleine: Tack, hoppas inte du känner igen dig på en enda punkt.