torsdag 28 maj 2009

Support

Det är något skrämmande med helpdeskar och support hos dataföretag. Efter tidigare bistra erfarenheter, typ denna, så har jag och min kollega A återigen behov av att få hjälp. A som är en rask kvinna bara lite yngre än jag, ringer supportens växel för att få prata med JS, som jag pratade med i går. Hon får då svaret; JS, nä tyvärr han har slutat!

???? A och jag tappar både haka och konceptet, och A säger: men min kollega pratade med JS igår? Växeln hos företaget svarar lite ointresserat; jaha.

Jag har nu mejlat JS, hoppas att han är kvar, ingenting av det vi sa igår tyder på något annat. Men vad vet jag.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Lite typiskt it-support eller?! *suck*

Singelmamman sa...

Eller hur! Skulle vara intressant att se anställningskraven där...