måndag 4 maj 2009

Bäddat med rena lakan

Strax kryper jag ner och låter nyfådda duntäcken, med rena, nystrukna lakan omfamna mig. Hur det nu är så blev kvällen med tonåringarna som vanligt underbart avkopplande och härlig. Slängde ihop en pastarätt med kyckling och god sallad till, unnade mig ett glas vitt vin. Jag lite ofokuserad, helt ok sa jag till mig själv. En sån här dag.

M och hennes blivand fru A kom och gav tonåringarna en tv, att slåss om. Vilket de självklart inte gjorde. Yngsta tonåringen tycker att den äldsta kan ha den på sitt rum. Jag misstänker att tv:n inte riktigt passar in i yngsta rummet. Som för övrigt möblerades om ikväll.

Nåväl, allt sant och riktigt, men det glada humöret är inte riktigt med.

2 kommentarer:

mockapocka sa...

Det tar nog sin tid att landa i det nya (med din vän). Innan dess får det vara som det är. Ibland glad ibland ledsen. Inget man kan få på beställning.

Singelmamman sa...

Så sant så. Tack för titten.