fredag 1 maj 2009

Örebroigt

Begriper inte riktigt, men någonting kan vara Örebroigt, och det är, ja det är just det jag ska ta reda på. Annars har kvällen varit helt underbart trevlig. Och vi gick ut en sväng i staden och mötte teaterfolk från Glasgow. Himla trevliga.

A sitter inne med himla många fyndiga tips. Hänga smycken både här och där utan att de hänger i vägen. Attans smidigt. C fick något glansigt i blicken och vill hem och göra samma. Som vanligt tar A tag i mig och C och med små enkla, för henne alltså, medel får hon oss presentabla. För min del räckte det med lite rufs i mitt hår och en puderborste i ansiktet. Plus lite mer mascara. C var ett mindre problem, för hennes del räckte det med ett härligt, stort, svart halsband.

Nu ligger vi alla i sängarna och det är dags att släcka. I morgon blir det Örebro by day.

4 kommentarer:

Mofsan sa...

Låter kul. Har varit rätt mycket i Örebro. En trevlig shoppingstad men sååå korkad att köra bil i*sucka* Eller det kan vara jag som är korkad*hmprf*
Ha det så kul med chicksen!
Kram

Agneta sa...

Låter trevligt! Du får säkert en härlig dag idag!

Ann-Louise sa...

Örebroigt...ha, ha, beskriv lite utförligare hur det är är du rar. Jag kanske bor där typ...;)

Singelmamman sa...

Mofsan: Inte är du korkad. Stadsplanerare verkar ibland vara en hoper sadister. Och ja, vi hade sååå kul!

Stort o Smått: En underbar dag, som nu avslutas hemma med champagne.. och jordgubbar.
Ann-Louise: Örebroigt vet jag egentligen inte vad det betyder. Hörde bara uttrycket. Men charmig stad är det. Och bor du typ där, så nästa gång kanske vi kan ses!

Kram på er!