lördag 9 maj 2009

Dop, döpa, ge namn åt

Jag är inte så full av fantasi så att jag någonsin döpt något. Folk döper saker till höger och vänster, cyklar, bilar, barn... ähum, där har jag visst också gjort undantag.

Min "döpa namn-oviljan" är inget jag bestämt mig för, jag har nog bara inte de generna. Men när jag blir pensionär ska jag ha en hund, jag gillar hundar men har inte möjlighet att ha någon nu. Den hunden ska heta Fru Pettersson. Varför? Därför att jag tänker mig hur kul det ska vara att ropa i parken: Kom hit Fru Petterson, låt bli Fru Pettersson, nej bajsa inte där Fru Pettersson... osv.
(jag vet, det är min typ av humor)

4 kommentarer:

Agneta sa...

Hahaha! Kul!!! =)

nillas liv på pinnen sa...

Ja, eller varför inte Herr Pettersson. "Hämta bollen Herr Pettersson!" *testar*

Singelmamman sa...

Herr Fngerar också! Kanske en Fru Petterson och en Herr Johanssons

Mofsan sa...

Min kompis har blivit med katt. Så frågade jag henne vad hon döpt den till
-Katt
-ja men vad heter den undrade jag
-Katt!!
Smart va katten heter Katt..!
*skrattar*