tisdag 26 maj 2009

Helpdesk

Jag har kontaktat företagets datahjälp i en fråga och idag fick jag tillbaka ett mejl från dem. Rubriken är: Ditt ärende är löst.

Jippi tänkte jag och läste mejlet. På punkten åtgärdsbeskrivning står det: Kontakta xxx företaget i Uppsala för att höra om detta går att använda överallt i xxx systemet. Så åtgärden är alltså att jag ska göra deras jobb!

Gissa om jag blev arg. Nå har du gissat klart? Jag blev så arg att jag nästan självantände. Mitt svar tillbaka blev att jag inte ansåg att ärendet var löst och att jag förutsatte att de kontaktar företaget i Uppsala.
Jag tog min chef som "gisslan" det vill säga han fick okeja mitt ilskna mejl, och det gjorde han. Snäll chef har jag.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Åh, jag önska r att jag hade en så supportive chef! Lyllos dig.

Singelmamman sa...

Nilla; japp känner att på supporting punkten är han bra, min chef.