tisdag 6 mars 2012

Sömn

Att sova från 22 igår kväll till 8.30 i morse har gett mig oanad ork. Och minus på flexen.
Det händer saker även när vi sover. Min storasysters gallsten sprack, hon hade dock tur och befann sig redan på sjukhuset. Det hindrar inte vår mamma från att tänka fram katastrofer. Själv känner jag inte igen en katastrof om jag så står mitt upp i en.
Nu vankas möten, möten, möten. Och det är lika bra det, kanske någon tar tag i det surgnälliga mejl jag nyss skickade.
Published with Blogger-droid v1.7.3

16 kommentarer:

Gafflan sa...

Men usch och fy med gallstenen på storasystern! Huva vad läskigt!!
Kram

Ellen sa...

Men vänta nu. Gnällde du per mail? Gratis? Eller betalade någon?

Anonym sa...

Å ikväll får du väl gnälla för att laget fick stryk mot VSK.

Mässkalle

Malla sa...

Jag tror du kommer få jubla för att Brynäs vinner över Timrå, och jag kommer jubla när Luleå klår Växjö! :D

Fru Venus sa...

Vem slog dig i skallen igår om du somnade så tidigt? Gnällkram

Singelmamman sa...

Gafflan: Ja, fast hon skulle operera bort den, och var redan på sjukhuset när den sprack.

Ellen: ja, jag var tvungen att gnälla helt gratis! I arbetet. Det bar mig väldigt emot kan jag säga.

Anonyma Mässkalle: Ikväll behöver jag bara gnälla för att jag är på ett möte. Imorgon däremot kommer jag att jubla när Bajen vinner!

Malla: DET säger vi!

Fru Venus: Fattar ingenting. Kommer nog att lägga mig lika tidigt ikväll också, om jag är hemma från mötet då.

Mammahäxan sa...

Åh. Skönt att få sova. Själv är jag inne i någon absurd snurr med svårt att sova och närjagvälsomnat så vakanar jag igen. Hade tänkt skriva ett gnällinlägg om det. Men nu har jag ju skrivit av mig här i stället. Vad kostar det?

Singelmamman sa...

Mammahäxan: Ja du, jag tror att jag nöjer mig med en enklare taxa. Ett återgäldat gnäll från min sida! :-)

Monica sa...

Har du gått och blivit "Törnrosa"... ;)
Sån tur att din syster redan var på lasarettet!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Eländes elände men tur ändå! Meet on!
Kramar

Mammahäxan sa...

Ok. Det var ett billigt pris. Gnäll på du bara!

The Queen of fucking Everything sa...

Iiiiik! Det är det jag alltid hävdat *och min yngsta dotter likaså*- sömn är banne mig skadligt för kroppen!!

Ulrika sa...

Tror inte du kan skicka några supergnällmail. Måste ha varit någon annan som skickade det.

Sova är skönt. Sova rejält är balsam för en trött själ.

Grattis till din obefintliga katastrofkänsla.

Jag tänker katastroftankar då och då. På tok för ofta men ändå vansinnigt mer sällan än Maken.
Jag måste ju skärpa mig och försöka peppa en värre katastroftänkare och därför hamnar min katastrofkänsla på sparlåga.
Men den finns där. Jag lovar.

Maj Korner sa...

Jag visste inte att gallstenar kunde spricka. Blir det som ett mini-jordskred då? Är det bra eller dåligt att den spricker?

Singelmamman sa...

Monica: Ja Törnrosa, det är jag. :-) Kram!

Snäckan: Och jag möter och möter, och snart möts vi! Underbart kul att se fram emot! Kram

Mammahäxan: Hahaha! You har not sett det ännu!

The Queen: Det har även jag alltid hävdat, och nu har jag åkt dit. Ohälsosamt är vad det är.

Ulrika: Jo, jag kan nog tänka katastroftankar, men sen så ordnar hjärnan upp sig och så finns de inte. Ganska så snabbt efter första tanken. Väldigt skönt att besitta den förmågan. Kanske kan beskrivas med att "stoppa huvudet i sanden" också..

Maj: Hahaha! Ett jordskred! Så roligt mitt i allt. Nä jag hade inte heller någon aning om det, och är väl inte helt säker heller, har bara min mammas ord på det. Men jag återkommer i ämnet. Fast dåligt tror jag det är om något spricker i magen.

Madlar sa...

Min mamma är likadan. Målar alltid fan på väggen oavsett om det handlar om en krissituation eller att grannen ska flytta. Jag gör som jag alltid gjort, tar det som det kommer, det mesta löser sig. Hoppas din syster mår bättre.