måndag 5 mars 2012

Värsta affärsidén!

En kompis på Facebook undrar om jag kunde hyras, gratis, för lite gnäll. Ja visst sa jag, och tänkte att jag skulle bli nerbjuden till Frankrike där hon bor. Sen kom jag på, jag kan ju variera gnället! Och ta lite olika betalt beroende på ämne! Efter en konsultation med mig kommer ditt liv att vara toppen! I alla fall kännas så.

Så här är min prislista, noteras att lite vin/champagne tillkommer utöver timpriset och lägsta pris att betala är för en timme:
Allmänt gnäll 80 kr/timmen
Gnäll om vädret 100 kr/timmen, kan vara lite säsongsberoende, gnäll om vintern i januari är något dyrare än gnäll om vintern vid midsommar.
Gnäll om ungdomar 100 kr/timmen
Gnäll om pensionärer inkl pensionärsrabatt 50 kr/timmen
Gnäll om musik:
50-tals musik 140 kr/timmen
60-70 - tals musik 60 kr/timmen
80-90 tals musik 100 kr/timmen
Gnäll om dagens musik:
Blir inget, känner tyvärr inte till någon.
Gnäll om dragspel, mungiga, knätofsar eller fiol i samband med folkmusik 230 kr/timmen.
Gnäll om panflöjtsmusik och valsång 25 kr/halvtimmen. (och här krävs det dessutom en hel flaska champagne)
Gnäll om politik, lite beroende på hur länge den som lyssnar är vaken. Men minst 50 kr/halvtimmen.
Gnäll om stopp i avlopp, hushållsmaskiner som går sönder, dyra hantverks-, tandläkar-, telefon- eller bredbandsräkningar, ca 500 kr/timmen men så tillkommer framkörningsavgift. Den kan skifta lite beroende på var du bor och/eller skulle vilja bo.

16 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag vet inte om dagen varit så himlastormande fantastisk men din gnällista tycker jag är en superbt fantastikst bra affärsidé.
Kram

Fru Venus sa...

Nu är ju jag ganska bra på att gnälla själv, men kanske du kan fixa träningsgnället?

Sus sa...

Men vad fan...jag kommer att bli ruinerad.

Knasterfaster sa...

Jag tror det är stor risk för mycket övertid och överbokningar. Säg till om du behöver en kompanjon.

Märta sa...

En genial affärsidé! Helt enkelt strålande!
Förutom den där lilla haken att det inte kan finnas en enda människa som vill höra gnäll om fioler och knätofsar. Eller? ;)

Märta sa...

Åh! Har din bok kommit fram?
La den på lådan i torsdags och har postmannen sjabblat bort den ska jag dräpa honom. Långsamt.

Chrissan sa...

Synd att du inte kom på det förra veckan, för då kunde du ha fått hyra in mig i ditt företag. Jag lovar att jag hade gjort succé.;)

Ellen sa...

Fan vilka bra priser. Jag köper direkt gnäll för 10.000:-. När kan du komma?

Ellen sa...

Jag har tänkt. Jag slänger på 2 enheter gnäll om Panflöjt. Så 10.050 blir det då. Och en flaska skumpa. Så.Alltså. När kunde du komma?

Singelmamman sa...

Gafflan: Nä dagen var medioker. Men jag ville inte gnälla gratis.

Fru Venus: Träningsgnäll kan jag fixa. Då ingår promenad, samtidigt.

Sus: Ta med dig mycket pengar på fredag, du kan få grannrabatt.

Knasterfaster: Klart jag behöver! Du är anställd!

Märta x 2: Gnäll om fiol och knätofs är högt uppskattat. Och förlåt mig! Jag har fått en avi att hämta ett stort brev på posten i köpcentrat en bit bort. Har inte haft vägarna förbi. Så du kan vänta med dräpandet ett tag.

Chrissan: Jag kan öppna en filial i Eskilstuna, ska vi enas om att du basar för den?

Kära Ellen: Jag kommer när som helst. Så fort du är tillbaka från fjällen! Två gnällomgångar om panflöjt kommer inte att göra dig besviken!

Mammahäxan sa...

Du har en affärsidé, helt klart!

Märta sa...

Asch, och jag som var på ett sånt sjusärdeles dräparhumör..
(Fast tur att boken hittat fram givetvis) :)

Singelmamman sa...

Mammahäxa: Kanske även du kan tänka dig en filialverksamhet?

Märta: Men ditt dräparhumör kan jag nog hjälpa dig med. Har några förslag. :-)

Snokis sa...

Jag är också bra på att gnälla. Skulle snarare vilja anlita nån för att vänja mig av med det.

Singelmamman sa...

Snokis: Men jag är flexibel, hyr in mig som optimistkonsult så ska du se på grejer. Helt gratis kan jag komma!

Singelmamman sa...

Hm, jag noterar sista meningen. Kan ju läsas på många sätt.