fredag 23 mars 2012

Du hittar mig på Kungsholmen

Varje vardag, i ur och skur, jag jobbar på Kungsholmen. Men idag är det en speciell dag! Jippi! Idag har jag skrivit ut ett hundratal inbetalningskort till Republikanska föreningen. I eftermiddag delar jag ut dem till alla som går förbi. Kom hit du med och vifta med inbetalningskorten. Jag skriver ut dem i blågult och i rödvitblå färger så det blir attans tjusfullt.

Eller somVilhelm Moberg sa:
"Statsöverhuvud skall tillsattas genom lag, ej genom samlag".

8 kommentarer:

Ellen sa...

Jag är på nya moodgallerian. Kom dit så ska jag betala in... :)

Knasterfaster sa...

Först måste du övertyga mig.

Sus sa...

Jag är från Ockelbo Good damnit!

Fru Venus sa...

Vet du att Finlands president är dyrare för staten än vad det svenska kungahuset är för er?

Anonym sa...

Jag e med,skicka ett inbetalningskort..../Evalotta

Singelmamman sa...

Ellen: Önskar att jag hade kunnat göra det. Men inbetalningskortet tar jag med en annan gång.

Knasterfaster: Är det ok att ärva fattigdom också?

Sus: Och?

Fru Venus: Läs denna: http://repf.se/magnus-simonsson/hur-mycket-billigare-blir-republiken-8418809

Anonyma EvaLotta: Så fort som mjligt.

Knasterfaster sa...

Det måste inte vara pengar och makt som ger rikedom. Jag ärver hellre ett generöst hjärta från en fattig än ett girigt hjärta från en rik.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Men var finns det rimliga i att en familj ärver statsöverhuvudet?