onsdag 14 mars 2012

Fem

Jag har blivit utmanad av underbara Anki. Att berätta fem hemlisar om mig själv. Jag tänker att det mesta är nog redan ute och inte längre så mycket hemlisar. Men det kanske finns något dolt?

1) Jag blir sjukt handlingsförlamad om jag ser en spindel större än ett knappnålshuvud, jag får smärtor i armar och benen blir stela så ska jag försöka gå är det jag och Frankenstein som går lika snyggt.
2) Jag är väldigt, för att inte säga sjukt, avundsjuk på alla de som fixar och gör fint i sina hem, som med enorma summor, små summor eller inga summor alls, gör det så ombonat att jag aldrig vill gå därifrån. (vet du med dig att du har ett sånt hem,  i den här kategorin hamnar de flesta, vid närmare eftertanke. Bjud inte hem mig, jag är väldigt svår att bli av med. )
3) Jag skulle gärna ha klänning varje dag, även på vintern, om jag fick hjälp av någon att:
a) hitta klänningar som passar mig
b) hitta strumpor som är annat än svarta och som matchar klänningarna under punkten a).
4) Jag antecknar aldrig, eller ytterst sällan, jag kommer ihåg allt jag behöver komma ihåg. Om jag antecknar tar jag alltid ett nytt block. Jag har rekordet av knappt använda block på kontoret, ca en meter hög.
5) Jag är värdelös på att skvallra eller att komma ihåg skvaller, typ "den sa, den gjorde, den blev berusad, den ..." Eller skvaller om kändisar, även om jag vet vilka kändisarna är. Kommer inte ihåg det som sägs längre än att det sista ordet i skvallermeningen är sagd. Men jag älskar att få höra skvaller!

Nu ska jag skicka det här vidare. Men jag måste få fundera en sväng till, det är så många som flera gånger fått  uppmaningen att jag inte är säker på att det finns någon som vill bli utmanad. Men jag återkommer i frågan.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Klänning och strumpor fixar vi nästa gång jag kommer ;-)
Gillar den här utmaningen, även hos Anki, man får veta lite mer. Morgonkram

Malla sa...

härliga hemligheter! trodde inte du var spindelrädd!

Singel i storstan sa...

Jag gillar din urskiljningsförmåga! Behöver inte anteckna, men glömmer skvaller. Själv är jag nog tvärtom.

Ellen sa...

Åh. Roligt. Jag älskar att veta hemliga saker...

Snäckskalsdalen. sa...

Det var roligt att läsa mer om dig! Oanade talanger! Kramar

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ok, toppen! Jag ser fram emot klänning- och strumpshopping!

Malla: Oh jo. Tyvärr.

Singel: Hahaha! Ibland skulle jag vilja komma ihåg tvärtom.

Ellen: Jag älskar också hemlisar, men som sagt, jag kommer inte ihåg dem.

Snäckan: Japp, kanske jag kommer ihåg skvaller om någon kallar det för ett möte och så berättas det en massa skvaller..

Anki sa...

Åh vi delar mycket - även i det här! :-)

Varm bamsekram!

Singelmamman sa...

Anki: :-D Det är väl därför vi fann varandra, när vi väl fann varandra! Kramar!