lördag 17 mars 2012

Nu är det så där igen, omöjligt att kommentera hos vissa

Sen ett antal dagar tillbaka får jag inte kommentera hos vissa. Oftast fixar det sig efter ett tag, men hos Lilla Blå är det helt kört. Jag tänkte på hennes inlägg om att bli en kärring. Idag känner jag att jag är på god väg att bli vara en.
På väg till träningen satt en tjej i dryga tjugoårsåldern med fötterna på sätet. Hon gjorde en ansats att ta ned dem men när hon tittat en extra gång på mig lät hon bli. Ofarlig tant tänkte hon säkert. Jag sa åt henne att ta ned fötterna, och det gjorde hon. Men så började hon tjafsa. Jag gillar inte tjafs. Hon menade att alla säten jag satt på var säkert lika skitiga som de hon just haft sina skor på, så jag skulle inte bry mig. Jag sa åt henne att hon var ouppfostrad, och det var tydligen ett skällsord för henne för hon blev jättearg och sa; "nu har du passerat en gräns!" Eftersom jag bara skulle åka två stationer hann jag aldrig få reda på vilken gräns hon menade.

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Ha ha ha, hon kanske tänkte uppfostra dig. Hon själv hade ju inte passerat några gränser. ;)

Anonym sa...

Bra! Jag säger också till och är en kärring

Fia FIT sa...

BRA jobbat!!!! Jag brukar också säga till! Ibland... när jag är på det humöret men jag avskyr när folk sitter med fötterna på sätet!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag skrattar, en liten tant har du blivit.....och jag undrar också på vad det var för gräns...Stryk skulle dom ha! Nej, våld föder våld. Kram

Lilla Blå sa...

Baby, jag vet inte om det är Blogspot eller Wordpress som gått bananas on us. Kanske har vi passerat någon slags gräns? ;-)
Men jag uppskattar det faktum att du blivit en kärring! Själv vill jag inget hellre än att ryta åt ungdomar nu för tiden. Ouppfostrade sådana vill säga. De andra klappar jag om.
Ha en skön helg, tanten min. ;-) Så hoppas jag snart blogghindren, vilka de nu är, ger vika. Blir alltid glad när du kommenterar hos mig.

Suzan sa...

Om du har en användare på wordpress så logga ur o in igen så funkar det, har du ingen användare så skaffa dig en =)

Fru Venus sa...

Jag har det ganska bra ställt, behöver aldrig säga något, bara se dom i ögonen och sen rycka lite i hakan så skägget viftar, sen gör de som de ska. Kärring? Ja.

Mammahäxan sa...

Heja dig! Härliga takter! Du har vunnit ett pris för rätt svar hos mig. Ska jag skicka en chokladkaka eller vill du vänta med priset tills vi eventuellt ses nån gång så bjuder jag dig på en drink? Jag menar ett glas champagne förstås. Tokigt det blev.

Fru Venus sa...

Sv: Nä :-( Skickar 500 sek till fel person. Personen som har fått dom tror/tycker dom är till henne då hon sytt en liten väska (typ 10 €)till mig. Blir fel hur jag än säger det.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Nä, hon var felfri!

Fru H: Vi blir fler och fler kärringar!

Fia FIT: Ja det är inte alla gånger jag säger till heller. Det gäller att välja sina strider.

Snäckskan: Japp, nu är jag en tant. Nej, inget våld. Kram

Lilla Blå: De andra, de uppfostrade kramar jag också om! Och trägen vinner, snart har jag säkert knäckt gåtan. Ha en fortsatt skön helg, du med.

Suzan: Nä jag har inget konto där, men uppmanas att skaffa ett, det är sant. Inte hänt förrän den senaste veckan. Jag ska prova. Tack!

Fru Venus: Jag ska börja göra likadant. Tack för tipset.

Mammahäxan: Hahaha! Vi tar drinken när vi ses nästa gång. :-D

Fru Venus: Men hör av dig och säg som det är, att du faktiskt skickade fel. Det skulle jag göra. Det borde personen förstå.