tisdag 27 mars 2012

Inlägg med varningstriangel

Så, nu ska vi snacka Klimakteriet. Jag är med språng och hoppsasteg på väg rakt in i klimakteriet. Eller snarare, jag är där. NU. Och det är inte alls som jag trodde. Jag trodde det skulle vara värmevallningar så att jag ensam kunde värma upp lägenheten, att jag skulle vakna badande i svett. Istället är jag lika frusen som förut. Idag var första gången jag gick utan vantar, från t-banan till träningen. Vi pratar femtio meter.
Däremot har jag just nu mens, fast jag har inte mens. Jag har bara så ont i bröstvårtorna så jag nästan hade föredragit mjölkstockning. För att inte tala om hur känsliga de är. Bröstvårtorna alltså. Och jag visste inte att det var möjligt att binda så mycket vätska i kroppen, det skvalpar om mig när jag går. Men som sagt inga svettningar. Det är ju synd, det är dem jag har sett fram emot.

9 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Iiiiiik! Don´t wanna go there alls känner jag. Fast jag tror champagne hjälper. Ska vi testa? Kram- iaf så länge du inte svettas;-)

Knasterfaster sa...

Idag hade dr A på mitt arbete en patient hos sig. Patienten led dagligen av nattliga svettningar. Ha ha ha. Doktorn trodde att patienten led av klimakteriebesvär så hon fick ett hormonpreparat. Tanten var 78 år! Kan man verkligen ha klimakteriebesvär så länge?! Hoppas att du inte får svettningar. När du får det kommer du önska att du frös istället.

Susjos sa...

Håller tummarna för att du slipper vallningar,de är inte så kul! Därför knaprar jag östrogenpiller och mår superbra!!

Snäckskalsdalen. sa...

Oj då. Här märkte jag ingenting.....och det var för många år sedan....Sov gott, kram!

Snokis sa...

oj. jag drabbades av en plötslig längtan efter att bli tio år äldre, det verkar så mysigt.

Livet just nu sa...

Önska dig inte några vallningar! Jösses, jag rinner bort trettifemtusen gånger om dagen.

Fräscht.

Läste dessutom att klimakteriet kan vara upp till 10 år. T I O Å R! Amen tack.

Singelmamman sa...

The Queen: Champagne hjälper absolut. Klart vi måste testa. När?

Knasterfaster: 78 låter lite väl länge att ha de problemet. Jag tror inte jag får svettningar alls.

Susjos: Då håller jag också tummarna. Bra att veta att det finns hjälp.

SnäckskalsAgneta: Ja bara jag blir av med bröstvärken så är allt ok. kram!

Snokis: Det är väldigt mysigt!

Livet just nu: Ok, då går vallningar bort. Tio år också, känner jag.

nillas liv på pinnen sa...

Det där är inte klimakteriet, det låter mer som graviditet.

Anonym sa...

Klima....vadå? Känner ingenting. Och så ska det förbli har jag bestämt. Punkt! /Syster Yster