tisdag 20 mars 2012

Utvärdering

Jaha, låt mig se. Att skutta ur sängen var något bättre än att hasa. Men det kan också bero på att:
a) klockan var tokmycke och jag var på gränsen att komma för sent till jobbet.
b) jag var utsövd och glad över att få gå upp. (hahahaha, ursäkta, men jag kunde inte hålla mig)
Att få åka med en nästan tom t-bana till jobbet gjorde mig några extraskutt gladare. Att skutta av bussen en hålllplats tidigare just när snöregnet tilltog och blåsten smällde till mig så jag nästan golvades, tog bort fler skutt än jag hittills lyckats få till.
Sen kom jag till jobbet.
Lunchskutt med kompis. Extraskutt, några stycken faktiskt. Och ett extra extraskutt för att maten var god.
Möte. Helt ok, men få skutt.
Sen gymskutt med Sus. Massor av extraskutt. Och så hem, duscha, tvätta och soffhäng. Avslutningsvis, om jag lät bli att vara allt för mycket på jobbet så skulle de skuttiga stunderna vara fler. Men i dag är en ny, vanlig och tämligen oskuttig dag.

15 kommentarer:

Ellen sa...

Love! I dag är det tisdag, vilket inte är fredag, men på rätt väg iaf ;)

Gafflan sa...

Mm. Så skuttande var kanske inte det bästa i alla fall. Jag kommer inte att skutta idag för då blir jag blöt om fötterna (regnar) för jag lär säkert hoppa rätt i pölarna.
KRAM!

Malla sa...

Nellie vaknade kl 04. Jag skuttade inte upp.

Singelmamman sa...

Ellen: Helt klart på rätt väg.

Gafflan: Gummistövlar! Hoppa i pölar älskar jag. Här snöar det. Kram

Malla: Okristlig tid!

Anonym sa...

Full fart mot helgen igen, bara några små skutt kvar på den här veckan. ;)

Mammahäxan sa...

Väldigt många skuttande blev det.

Maria sa...

Att skutt kan vara så energigivande :)

Kram

Singelmamman sa...

Livet innan liten: Några små skutt sen så!

Mammahäxan: "... än skuttade hon ner i diket"!

Maria: Och helt dränerande.

Märta sa...

Asch, hade det där skuttande funkat hade du kunnat skriva en självhjälpsbok. Och blivit rik. Och fått vara med i TV! :)

Madlar sa...

Skutt? Vad är det för fel på att hasa sig fram genom vardagen med, små, små fåniga steg?

Nina sa...

"inbillad glädje är också glädje" hade suttit fint på en broderad väggbonad!

Singelmamman sa...

Märta: Tänk vilka skutt jag kunnat ta till och från banken då!

Madlar: Inget fel alls om du frågar mig.

Nina: :-) Kanske något för dig när du är klar med din folkdräkt!

Ulrika sa...

Ingen kommentar från mig här...? då skrev jag nog ingen, utan tänkte bara..
sån är jag mest hela tiden.
Ostrukturerad och oorganiserad, himla många o´n var det där.

Tänkte bara skriva att här är det ganska skuttfritt. Ont i huvet så det spricker snart, massor att göra inför morgondagens semestertripp. Inte kul.

Men det blir kul så fort vi kommer iväg tröstar jag mig med, och iväg kommer man ju även om man inte är klar över vad man ska ha med sig...

...sa hon och skuttade vidare med skallebanget!

Shamrock sa...

Ätit för många morötter?

Singelmamman sa...

Ulrika: Ostrukturerad och oskuttig är precis vad jag är. Hoppas skallebanket ger mig sig. Snarast.

Shamrock: Nä, bara provat en annan livsfilosofi.