fredag 2 mars 2012

Ljuvligt!

Idag är jag optimistisk hela dagen. Positif till allt, tror jag. Måste nog gardera mig genast. Hängslen och livrem känns ändå mest riktigt. Men i alla fall. Jag och tonåringarna, inklusive sonens flickvän ska på museum idag. Vi ska hit och se på utställningen. Tonårsdottern har ifrågasatt min mentala status eftersom jag tvingar med henne dit. "Vi var ju på tre museum och utställningar förra året!" har hon indignerat stönat. Jag är glad att hon ännu inte upptäckt den fria viljan. Lär man sig inte sånt i skolan nu för tiden?

I det här vackra vädret blir det sen en promenad genom stan och så ska jag och dottern äta ute ikväll. Son med flickvän ska träffa kompisar och fira både ett år tillsammans och födelsedag.
Nä nu måste jag ägna mig åt min frukost. Gör du något kul idag?

7 kommentarer:

Gafflan sa...

Fast jag tycker det är bra att dom inte lärt sig något om fri vilja när det gäller sina föräldrar. Jag tror att innerst inne så jublar hon säkert över utställningen. Det är vad jag tror. ;DD
Kram

Anonym sa...

Kan jag skicka över min dotter så kan du ta bort hennes fria vilja? Hon har lite väl mycket av den varan emellanåt...

Hur många blir vi som springer vårruset? Ska jag fixa nåt?

Singelmamman sa...

Gafflan: Innerst inne är hon överlycklig, annars hade jag aldrig lyckats få med henne. KRAM!

Fru H: Njäe, egentligen tror jag att min dotter redan har den fria viljan i övermått. Så tack för erbjudandet.. :-)

Vi blir ett helt lag, jag har försökt få till att jag anmäler oss alla, så betalar var och en själva, men det verkar vara svårt. Så jag kommer be er betala till mig så jag kan sätta in pengar direkt sen. Återkommer i helgen med mer info.

Blåklinten sa...

Kul o Kul vet jag inte om man kan säga att ett tandläkarbesök är men jag blev i alla fall inte så fattig som jag trodde...och det var ju kul.

Sus sa...

Jag har jättekul här på bussen..

Fru Venus sa...

Magsjuk tonåring i tidiga ottan.
Jobb.
Gym :-/
Städa.

Håller på att skratta ihjäl mig.

Singelmamman sa...

Monica: att inte bli mer ruinerad än man blir är ju positivt.

Sus: Härligt!

Fru Venus: Usch då. Tur att du kan skratta åt det då... :-) Och gym är kul. Snart.
Kram!