lördag 31 mars 2012

Att inte göra någonting

Ibland säger jag " jag har  inte gjort något" på frågan vad jag gjort. Men när gör jag någonsin ingenting? Fast idag har jag i princip gjort ingenting. Jag har tränat förstås, och sen promenerat hem med SuS. Jag har ätit två frukostar. En light, tidigt i morse, och en nu. Fast den här senare kan nog kallas brunch, jag toppar med ett glas mousserande. För att jag kan och för att jag vill.
Om en stund ska jag duscha och dra iväg till stan, jag har bjudit hem mig på middag till L. Det ska bli gott och trevligt.
Hur ser din dag ut när du gör ingenting?

3 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Idag har jag inte gjort någonting. Jag vaknade kl.08 och gick upp och åt frukost, läste tidningen och bloggar. Kl. 09.30 kom sambon upp då åt jag frukost igen och läste tidningen igen och bloggar igen och spelade lite WF. Sedan plockade jag bort skidbyxor, hjälmar och pjäxor från vardagsrummet. Efter det åkte sambon och jag över halva stan för att handla garderobsinredning. Vi hittade inte det vill ville ha så det blev inget köp. Vi handlade mat. Sedan var vi på Mekonomen och där gick jag runt och tittade medan sambon handlade en hink. Efter det åkte sambon till NetOnNet för att handla en sladd och då gick jag in på Erikshjälpen och tittade. Sedan åkte vi hem. Väl hemma igen så hjälpte 4/5 av familjen till med att plocka i och ur diskmaskinen. Sedan kokade vi korv till lunch. Den har vi precis ätit. Nu sitter jag här och gör ingenting.

Shamrock sa...

Jag har haft storrengöring av diskmaskinen. Bläää

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Hm det var väldigt mycket du hinner att göra när du inte gör någonting.

Shamrock: Blä!