torsdag 22 mars 2012

Hönsmamma? Jag?

Vet du vad. Det är då rakt inte sant. Visst har jag varit sjukt trött hela dagen, inte vaknat ens efter den oerhört spontana minisömnen på golvet i mitt rum. Efter lunch. Men att säga att jag är hönsmamma för att jag är vaken och uppe och väntar på systerdottern, det stämmer inte. Jag har tittat på spännande Antikrundan, druckit te och och nu ska jag pilla mig i naveln en stund innan jag somnar. Ingen som helst koppling till att systerdottern inte är hemma ännu.

9 kommentarer:

Sus sa...

Vänta nu...visst var hon 22 år? Eller var det 12?

Mvh En annan hönsmamma.

Gafflan sa...

Navelpillning tar ju, som alla vet, jättelång tid. Skulle du mot all förmodan vara uppe när systerdottern kommer hem så var det enbart för evighetsgörat med navelpillandet. ;)
Kram

Singelmamman sa...

Sus: Ja visst är hon 22 år. Hade du någon fråga, egentligen?

Gafflan: Jag visste att du skulle förstå mig! Kram!

Fru Venus sa...

Du satte väl en bjällra runt foten på henne innan hon gick? Menar, då vaknar du när hon kommer hem ;-)

Lippe sa...

UNGAR!!! Man vill att de ska ha ett liv men samtidigt så blir man helt slut när de har det!!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag är inte trött... så det behövdes inte. Men tack för tipset.

Lippe: Eller hur! De borde göra som jag menar och inte som jag säger!

Knasterfaster sa...

Oj, 22? Jag tror inte att de ska gå ut själva i den åldern.

Anonym sa...

Skönt att du pillar ludd ur naveln lite längre än vanligt just ikväll. Pratade med henne på telefon medan hon gick mot tunnelbanan, dagen hade varit bra. Och hon kom säkert väl hem till ditt trevliga sällskap. Kram! /Syster Yster

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Men då är de väl vuxna?

Anonyma SysterYster: Oh ja, hon är hemma nu och dricker te! :-)
Kram