tisdag 6 mars 2012

Orka!

Om jag orkade skulle jag:
- rensa gamla bloggar som inte uppdaterats på flera månader, från min blogglista.
- rensa och städa gammalt skräp i min klädkammare.
-boka tvättstugan så att jag kan tvätta mina lakan, skönt att kunna byta lakan någon mer gång i livet.
- redan nu börja sortera ut vinterkläderna från hatthyllan i hallen och kanske få med de saker därifrån som hamnade där när vi flyttade in för fyra år sedan.
- laga matlådor att ta med till jobbet.
- hämta pelargonerna i källaren, plantera om dem och få dem att trivas en stund i lägenheten innan de får komma ut.
- dammsuga och skura köksgolvet.
- ta reda på om tvättmaskinen i grovtvättstugan är lagad så jag kan tvätta mattor.
Men jag orkar knappt släcka lampan och sova.

9 kommentarer:

MissC sa...

Låter tröttsamt ;)

Fru Venus sa...

Ta hjälp av de tre tonåringarna så orkar du! Går hemmafruarna på TV ännu?? Morgonkram

Anonym sa...

Åh en sån lista skulle jag också behöva skriva för att få koll på vad jag skulle behöva göra. Men jag orkar inte ens det.

Hemmafruarna var så där tycker jag... Tappat stinget lite. Hoppas det blir bättre nu när det är sista säsongen.

Malla sa...

en sak i taget. idag hämtar du pelargonerna och stryker det från din lista.

Madlar sa...

Men hua så präktigt. Du glömde alternativet: Skit i alltihop och sätt dig i soffan o slöglo på tv istället.

Singelmamman sa...

Miss C: Du anar inte!

Fru Venus: Jag utnyttjar tonåringarna så det snart kallas barnarbete! Kram!

Fru H: Nä det tog sig inte riktigt i första avsnittet.

Malla: Ja allt på en gång är uteslutet.

Madlar: Hahaha! Du är gullig du. Just soffslöhäng har jag ägnat mig åt så att jag snart har sitt/liggsår.

Småländskan sa...

Plantera INTE om pellisarna! Fyll på med lite ny jord bara.
Här åker mina ut och in... kallt om nätterna, soligt på dagarna. De har redan fått massor av gröna, fina blad.
Lycka till!

Jeanette sa...

Men det är bra med lista ifall du orkar en annan dag ;-)

Singelmamman sa...

Småländskan: Ok, men jag är hemma så lite att jag inte kan bära ut och in dem utan att oroa mig för frosten. Så jag ger dem lite jord och låter dem stå inne.

Jeanette: Ja, jag har börjat tänka så jag med. :-)