torsdag 16 september 2010

Ok vem stal halva veckan?

Idag är det slutet, andra halvan av den här veckan. Idag ska jag inte löneförhandla. För vi är klara nu. Vi löste det väldigt praktiskt. Vi i fackstyrelsen lämnade förhandlingarna och sa att företaget får själva ta ansvar för det bud de gett oss. Så kan vi berätta hur vi ville ha det. Får vi se vad övriga medarbetare säger om det. Det vore ju roligt om alla fick rösta om bästa förslaget.

Idag på förmiddagen ska jag på kurs, internt i huset. Det betyder att jag kommer att hållas fången tillsammans med andra medbrottslingar arbetskamrater och vi får visst inte rymma. Inte förrän de blåser i pipan och vi får lunch. Eller så betyder internt i huset bara att det är billigare att ha kurs i egna lokaler. Vad tror du?

6 kommentarer:

Chrissan sa...

Jag tror som du.
Egen kurs. Egen lokal. Oftast egen utbildare.

The Queen of fucking Everything sa...

Alternativ 1. Och ni kommer förmodligen vakna efter lunchrasten en njure kortare.

Singelmamman sa...

Chrissan: Och nu slår det mig att jag inte ens vet om jag skrivit rätt tid...

The Queen: Tja, jag känner inte att just njurarna är mina bästa vänner, så låt dem ta den.

S sa...

Äsch, jag tror på båda alternativen! *s*
Hopaps ni får trevligt iaf!
Kram

Fru Venus sa...

Äh, sånt där kör dom bara för att ni ska känna er märkvärdiga ;-)

Singelmamman sa...

Stina och Fru Venus: Se inlägget efter detta.