måndag 6 september 2010

Det blev väder idag

Och jag har ätit isterband. Jag hade glömt bort att isterband inte har den där spänstigheten som andra korvar har. Jag tänker på de där svårstavade-och-omöjliga-att-uttala-korvarna. Chorizo, kabanoss, wienerkorv alzi.. what ever och så vidare. Gott var det. Fast min matcoach skulle säkert underkänna den här lunchen också, som hon gjorde med i princip hela min förra vecka. Men vågen visar i alla fall att jag står still. Viktmässigt alltså, och jo jag stod still när jag vägde mig. Ja det var väl allt.

Bilden har jag snott från tasteline.com

14 kommentarer:

Agneta sa...

Näe. Jag blir inte sugen på... korv.

Fru Venus sa...

Står du still? Jag försöker flyga, liksom flaxa med armarna...nån gång måste det väl lätta lite....?

nillas liv på pinnen sa...

Tyckte det var en larv eller nåt först. Men sen såg jag att det var isterband och då såg det ju gott ut.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jo, ibland. Men nu är jag mätt.

Fru Venus: Kanske stå på tå, på ett ben..?

Nilla: Eller hur! Fast det skulle kunna vara en sån däringa vit larv som det äts i en del länder. Jag har set naturprogram jag.

Shamrock sa...

Trodde oxå att det var en larv vid första anblicken. har du en matcoach? Var hittar man en sån och vad gör de? Rycker de undan gaffeln när du ska stoppa den i munnen?

Gafflan sa...

Still på vågen står jag också men försöker göra mig så lätt som möjligt ;D

Livsnjutaren sa...

Tjohopp,ska du till bloggträffen på Åland? Jag skulle gärna komma men är borttappad redan på centralen. Om jag ska komma måste jag boka tåg snart för att få bra pris. Men kan någon vara snäll att se till att jag kommer från centralen till Åland;) Och gärna hem också,haha.Är usel på sådant.

Maj Korner sa...

Om inte det där är falukorv så ska jag äta upp min hatt!

Singelmamman sa...

Shamrock: Matcoachen talar bara om att/om jag ätit fel. Och det gör jag, hela tiden.

Gafflan: Jag tänker att jag lyfter lite, funkar... nä inte.

Livsnjutaren: Bra! Kul att du hänger på! Jag tar hand om dig. Oroa dig inte. Och har du inte sålt din servis tar jag gärna en kopp eller två och en kanna... :-)

Maj: Du har helt rätt. Så hatten får vara kvar en stund.

Suzan sa...

hahah ser ju ut som bajs! :D

Singelmamman sa...

Suzan: Ha ha! Tur att det inte jag som tagit kortet då.

Madlar sa...

Mmm, isterband med stuvad vitkål, bortglömd klassiker.

Singelmamman sa...

Madlar: Hm, jo det kan jag nog förstå.

Maj Korner sa...

Tur. Min Stetsonhatt kostade 900 spänn.