fredag 24 september 2010

När jag överraskar mig själv!

Mina egna tankar överraskar sällan mig. Antaglien inte någon annan heller. Men härom veckan blev jag förvånad. Jag vaknade, tur för jag skulle gå och träna, det var lördag. När jag vaknade kom jag att tänka på drömmen jag hade, att jag tatuerade mig. Och, nu har jag bestämt att jag ska göra det. Inte vakna, även om jag borde göra det nu, nä tatuera mig alltså. Ska skriva mina två tonårsbarns namn på min vänstra arm, (här visar jag nu var, hm, det gör sig ju inte så bra med visning IRL när du inte är här). Nåväl, tatueringarna ska sitta på insidan av armen, ovanför armbågen. Googla på det. Samtidigt kom jag på att jag läst någonstans att en tatuerad arm ser smalare ut. Så nu funderar jag på att på båda undersidorna av överarmarna tatuera in en gädda.

18 kommentarer:

Sus sa...

Nej, tatueringar är inget för mig. Jag kan tycka att det är fint på andra, men inte på Sus.

OM jag dock skulle få för mig att tatuera mig så skulle det vara barnens namn.
De är de enda människor på jorden som jag med all säkerhet alltid kommer att älska.

S sa...

Jag har ingen tatuering men skulle absolut kunna göra. Vet bara inte vad eller var...

Jag tror att din kommer bli superbra! Vänster arm blir ju perfekt också, då kommer namnen nära hjärtat! :)

Agneta sa...

Om jag skulle tatuera mig, skulle det vara barnens namn!
Tror det blir jättefint!

Unknown sa...

Jepp...där har vi nog lösningen...en gädda på varje häng och man kan sluta plåga sig med dessa tråkiga hantellyft och annat jobbigt som jag ändå glömmer bort. Kan ju bli riktigt animalistiskt när fläsket går i vågor.

Knasterfaster sa...

Jag tror det. Jag vill ha en djävulsängelmanga på ena skuldran.

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag var och pratade med tatueraren igår, ska nog tatuera in mina tre barns namn på insidan av handleden.

Jenny sa...

Har redan 3st och kommer att skaffa en till när mitt viktprojekt är klart. Det kommer (i min tanke just nu) att innefatta körsbärsblommor och abrnens namn på ryggen.
sen får jag väl se hur det går med att förverkliga det...

Samtliga sitter på ställen som kläderna kan dölja eftersom det inte riktigt passar sig (enligt mig!) att vara maxat gaddad på ex underarmarna i mitt yrke. Dock anser jag det vara jäkligt snyggt...

Singelmamman sa...

Sus: Ja den kärleken är för evigt och villkorslös!

Stina: Ja jag vill ha mina tonåringar nära hjärtat.

Stort o smått: Jag lägger ut kort när jag är klar.

Anna: Eller hur, ett stim helt enkelt.

Knaster: En djävulsängelmanga???

Rut-Knut: Där funderade jag först att tatuera mig, på min handled alltså. Det är himla snyggt tycker jag.

Jenny: Ja det där är en avvägning, å ena sidan vill jag kunna se det jämt, å andra sidan vill jag inte flasha det jämt...

Fru Venus sa...

Ser smalare ut!? Då ska jag tatuera två vattenmeloner i naturlig storlek, en på vardera sidan om naveln :-)

Anonym sa...

Fru Venus: Låter imponerande! Hahaha :-)

Hälsning. Trötter.

DDT sa...

Aldrig i livet! Jag har så abnormt dålig smak... Jag skulle säkert tatuera in något kinesiskt larv i svanken som sedan som senare skulle hamna på rumpan (eller under). Och skulle jag tatuera in ett namn så skulle jag ju garanterat välja ett fult typsnitt som jag kommer att hata om några år.
Nej, jag är fan ite tillräckligt pålitilig för att få lov att tatuera mig.

nillas liv på pinnen sa...

En gädda som pryder vart gäddhäng! Vilken underbart cool idé! Alltså, kan man bli en coolare medelåldersbrutta?

Veronica sa...

Ja, jag har också drömt att jag tatuerade mig. Ett sirligt, vackert D på sidan/strax ovanför höftbenet på vänster sida. Jag tror faktiskt att det kommer bli av, fast inte exakt med den placeringen.

*L*

Hoppas du får en bra kväll, vännen.

KRAM

Petra sa...

Men gör det inte alldeles för överdjävligtotroligthemskt ont det där? Jag är aningen harig, även om jag brukar kalla det för "låg smärttröskel" när jag vill låta lite vetenskaplig.

Anonym sa...

Ärligt?
Tycker det känns väldigt härmapigt och ute att tatuera in barnens namn på insidan av underarmen. Det var väl när Zlatan blev stor och berättade att han hade familjens personnummer tatuerade på insidan av underarmen för att komma ihåg deras födelsedagar som den "trenden" startade. Eller?
Den dagen man inte kommer ihåg vad barnen heter den dagen har man heller ingen nytta av en tatuering.
Men smaken är som baken och det står var och en fritt att göra som den vill. Men att man skulle se smal ut låter ju bara fånigt. Det kan ju knappast vara allvarligt menat. Eller? /Tvillingen (kalla mig tråkig, träig, mossig eller what ever)

Singelmamman sa...

Tjockisen: Din opålåtlighet låter väldigt lockande!

Nilla: *Bugar lite diskret* Jo du, coool är bara för(gädd)namnet.

Veronica: :-) Hjärtat! Vi gört tillsammans. så får vi se vad det blir.

Petra: Ingen aning, men rent vetenskapligt har jag alltid sagt att jag har hög (!) smärttröskel... läge att ändra sig nu?

Kära anonym tvilling: Härmapigt är ett underbart ord. Men nä, jag har nog haft tatuerartankarna i flera år. Visste inte ens att ZZZlatan har barnens namn på armen. Tycker mest att det ser stökigt ut. Min idol är Carolina af Ugglas och hon Billgren (sorry kommer inte ihåg hennes namn) hon, Billgren, har en inköpslista tatuerad på armen. DET är coolt. Ärligt. Men så är vi ju lite olika också. Och smalheten... haha, ja med gäddor hängande under armen så inte sjutton tänker någon på om personen är lite tjock. Tjing!

Hanna Yr Panna sa...

Jag tänkte tatuera in barnens namn på höften (inte direkt på höften utan på ryggen, i höfthöjd och ut mot sidan-vad sitter där?)!

Singelmamman sa...

Hanna Yr panna: Höften är också ett ställe jag skulle kunna tänka mig ha barnens namn.