torsdag 30 september 2010

Att göra slag i saken

Realisten påminner om den Positiva dagen! Här skiner solen för vilken dag i ordningen har jag tappat räkningen på. Det är ett fantastiskt fin höstväder. Jag är nytränad och pigg, sovit länge och skönt, dock vaknade jag med skavsår på hälen. Märkligt, men konstigare saker har väl hänt i världen. Under såna strålande förutsättningar ringer jag modern och vill sprida med mig av lite positiv känsla och glädje.
- Hej (jag)
- Nä men hej. (modern)
Lite snicksnack och småprat om hur läget är och vädret.
- Det är ju ett strålande härligt höstväder! (jag som brer på lite)
- Ja nu ja, men hur blir det sen? (modern)

Glömde säga till mamma att det är den positiva dagen idag. Sen pratade jag med styvpappa som hör och häpna, för andra gången på 40 år säger sig må bra. Så det går uppenbarligen på ett ut hos dem vad det gäller positiva vibbar idag.

8 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Vilken underbar inställning på dagen! Den ska jag också anamma. Ska bara slå ihjäl nån först- det gäller att avvärja hinder först för att inte falla tillbaka i fällan har jag hört?

Agneta sa...

Oj, sedär ja. Grejen är att jag känner mig rätt positiv idag, trots att jag inte deltar i Positiva dagen.

Singelmamman sa...

The Queen: Satan att inte jag kom på det där med att slå ihjäl nån. Men det är ju inte försent ännu.

Stort o smått: Kanske tack vare att vi inte deltar som det är så positivt för oss båda.

Gafflan sa...

Positiva dagen! Då ska jag genast sluta gnälla på grabbarna i verkstaden ;D

Fru Venus sa...

Just det, vad kommer sen!? *ASG* Underbar lista i förra inlägget :-) tror du vi behöver ha ett kösystem nästa helg, att vi vet vems tur det är att prata?

Singelmamman sa...

Gafflan: Du kan väl gnälla positivt?

Fru Venus: Nä, jag tror vi kan prata alla tillsammans. Så får vi bena ut på söndagen innan vi åker vem som egentligen sagt ngt och vad!

Sus sa...

Hahahaha! Fy fanken vad det måste vara tråkigt att tänka så. Ja nu ja...Men njut NU då!!!!!

Singelmamman sa...

Sus: Eller hur. Men det är min mamma i ett nötskal.