torsdag 23 september 2010

När ska jag lära mig att inte ta ut något i förskott?

Jag trodde i min enfald att våra löneförhandlingar var avklarade. Men icke sa nicke, nu har vi kommit igång igen. Håller vi på så här kommer vi få ett års retroaktiv höjning som allt går till skatt. Som jag sen delvis får tillbaka nästa år, som... ja jösses. Och hur det gick till och varför vi började om, ska jag berätta när det är tre torsdagar i en vecka.

Annars kan jag berätta att jag nu ämnar vandra hem och rosta lite mandel och ha på lite flingsalt, ta mig ett glas rött vin och vänta in tre föräldrar vars barn går i min yngsta tonårings klass. Vi fyra, de fyras gäng (!) ska planera nästa års skolresa. Vinet behöver jag för att mannen i gänget är en messersmitt utan dess like och behandlar oss nästan medelålders kvinnor som mindre vetande. Tar jag ett glas vin är chansen mycket större att jag inte slår ihjäl honom. Inte på hela kvällen. Och det är ju bra.

13 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Slå ihjäl honom och drick upp hans glas med.

Singelmamman sa...

The Queen: Slå ihjäl ligger nära till hands. Men något vin kommer han inte att få! Över hans döda kropp. (blev det fel där tro?)

Gafflan sa...

Ah, en sån karl! Lycka till tror jag du behöver.

Fru Venus sa...

Äh, dorva till honom med det samma i dörren och fira med lite extra vin sen! Eller förgifta hans mandlar...

Knasterfaster sa...

Hoppas han är sjuk och inte kan komma. Lycka till med planerandet!

S sa...

Dräp honom med en giftig kommentar så ska du se att han håller käft sen! ;)
Hopaps det går bra!

Shamrock sa...

Jag jobbar med en (kan det vara samma man). Slå honom i huvet eller droga honom så kan ni andra ha det lite trevligt sen

Agneta sa...

Ser fram emot inlägget!

nillas liv på pinnen sa...

Tjong till honom i medaljongen, det är mitt förslag. När han insett sin plats kan du skåla på det.

mary-ann sa...

måste prova göra mandlarna...kan ju inte vara annat än gott :)) tack för tipset.

mary-ann sa...

glömde ju...skit i vinet och plocka fram stekpanna...är hyperallergisk mot dylika puckon...

Rut-Knut-Tjut sa...

Önskar att han inte dyker upp. Ta ett extra glas vin för säkerhetsskull.

Singelmamman sa...

Gafflan: Tack, jag behövde verkligen lycka till.

Fru Venus: Han misstänkte något, han åt varken av druvorna eller av mandlarna. Hm.

Knasterfaster: Han ställer nog inte ens in sin egn begravning. Han kom.

Stina: Han var inte tyst så länge att han kunde höra några andra kommentarer.

Shamrock: Vilken tur du har som bara jobbar med EN sån...

Stort o smått: Det kommer snart...

Nilla: Attans, skulle läst ditt förslag innan! Missade helt att tjonga hans medaljong.

Mary-ann: Ja mandlarna är supergoda, jättelätta att göra.

Mary-ann: Nä jag lät bli stekpannan, visste inte var jag skulle lägga honom.

Rut-Knut: Tänk jag hoppades nog att du skulle skriva extra vin, så jo jag tog ett glas extra.