fredag 10 september 2010

Med fler kvinnliga mördare så hade färre mord blivit lösta

Men alltså hallå! I alla deckare, kriminalserier, CSI, CIS, SCI, ICI och så vidare i insktränkta bokstavskombinationer är det ständigt samma sak. Poliserna, de hemliga deckarna, privatdetektiverna, FBI-snutarna och så vidare i en ständig stridande ström av poliser tar gipsavgjutningar från misstänka tjuvars- mördares-, och tjuvjägares skor. Genast åker de, poliserna etc etc dagen efter... Observera, DAGEN EFTER, till den misstänkte mannen och får träff på både man och sko. Jo men visst är det rätt sko. Men för sjutton gubbar och scriptor! Vilken kvinna skulle gå i samma leriga skor dagen efter? Va? Så varför gör män det? Och tittar inte män på deckare, polisserier och lär sig något?

13 kommentarer:

Realisten sa...

Kan någon av de där bokstavskombinationerna vara min diagnos?

Agneta sa...

Gud, du måste vara en av de smartaste kvinnor jag känner. Huvudet på spiken!
Nu måste vi göra något. Vi kontaktar de som producerar de här filmerna och serierna och talar om för dem hur skåpet ska stå!
Fast du får föra snacket, jag ser så sällan på tv...

Eller skriv en deckare! Jag har inget att läsa just nu.

Anonym sa...

Tack o lov att det finns så kvinnliga mördare!

Singelmamman sa...

Realisten: Nä, tyvärr.

Stort o smått: Jag pratar med tv OCH skriver en deckare. Helt ok.

mary-ann sa...

jag har då inga mönster på nån av mina stiletto`s...gå i samma sko 2 dagar...*huva* karlar*suck* :p

Singelmamman sa...

Anonym: Tack och lov för det. Tror att jag skriva en sån deckare.

Mary-ann: Huvva och skrämmande är ordet!

Realisten sa...

Du har nog rätt, min diagnos stavas nog mer S-E-B-A-S-T-I-A-N. Men det tänker jag aldrig på.

Realisten sa...

Förresten skulle jag aldrig ha leriga skor, varken dag ett eller dag två.

Singelmamman sa...

Realisten: Hahaha!

Realisten: Nä, vem skulle ha det!?

Shamrock sa...

Leriga skor? Vad är det

Singelmamman sa...

Shamrock: ?? Ingen aning.

Fru Venus sa...

Ha ha ha :-) Jävla knäppisar *asg* Jag har aldrig leriga skor för jag byter om till rödrutiga mormorstofflor när jag går hemåt efter nattens begivenheter. Kvinnlig mördare däremot, funderar skarpt på det ibland då jag just (skämms) fått veta att max straffet i Finland är tio år!? Gud vad jag har hunnit banta under den tiden!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Bara 10 år? Herregud så bra, då kan man ju fixa ny kropp, ny utbildning och sen sälja historien bakom till någon tidning och bli miljonär! Rödrutiga tofflor låter fin fint!