lördag 18 september 2010

En regnig dag

Vill jag ligga i soffan, äta godis och läsa en god bok. Det ska jag göra en annan regnig dag. Idag har jag och dottern varit på IKEA. Och nu städar hon sitt rum, inte kul att ta fram nya fina saker i något som liknar Beirut. Själv har jag tänt en mängd ljus, och om en timme kommer Veronica. Mat och dryck och planering av bloggträffen på Åland den 9-10 oktober. Och tre tjejer bor här redan hos mig fredagen den 8:e. Attans vad kul det ska bli. Det enda jag är lite besviken på är att jag inte hittade någon lampskärm till mitt loppisfynd från i somras. Så den står fortfarande naken i rummet. Har du något bra tips på en lampaffär så hojta till här är du snäll. Och helst ska affären ligga i Stockholmstrakten.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Oh, jag önskar att jag hade varit på IKEA också, och köpt en massa ljus! Och så önskar jag att jag hade varit duktig i veckan och putsat mina fönster, och dammsugit mina golv... Men man kan visst inte få allt.

Fru Venus sa...

Du hittar den i Gamla stans lampaffär, tror jag att den heter!? Just den stilen till din lampfot. Jag/vi har också planerat lite...he he... Fast jag är lite orolig. Tänk om ni dricker/pratar/har så roligt på fredagen att ni glömmer/försover er/ångrar er på lördag morgon??

Malla sa...

Åh, ni kommer nog ha det alldeles fantastiskt trevligt på bloggträffen i oktober!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Putsat och städat? Nä det blev inget av med det den här helgen. Får bli nästa helg tonåringarna kommer.

Fru Venus: JAAAA. Ja men självklart och jag vet vilken affär du menar. Tusen, tusen tack! Ska nog åka in dit imorgon faktiskt. Och nä, vilda hästar kommer inte få oss att missa vår bloggträff. Ingen fara. Men nu vet vi hur vi lägger upp det hela...

Malla: Nästa gång kommer du med också, eller hur!?