tisdag 14 september 2010

Inte fullt så lyckade ordspråk

"Som bilarnas Rolls-Royce"

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Eeh.....kanske tanken var god??

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jo och det är tanken som räknas.

The Queen of fucking Everything sa...

Fast man måste ju definiera en gemensam begreppsram först: är "bilarna Rolls Royce" bra eller dåligt? åt vilket håll går skalan?

Maj Korner sa...

Jag fattar inget jag. Men det är iofs inget ovanligt.

Men våra reservkraftsaggregat på jobbet är Rolls Royce.

Singelmamman sa...

The Queen: I det här fallet kan vi nog konstatera att RR är bra. Mycket bra.

Maj: Hm, här vet jag inte riktigt vad jag ska svara... Men alltså! Jag tar det från grunden. RR är bilarnas bil, top of the hill så att säga. Och ibland, säger en del typ... båtarnas RR, datorernas RR, en benämning på något exklusivt. Att då benämna en bil med... det blir lite typ tokigt.

Elin Damberg sa...

Hahahahahaha. Sånt där gillar vi. Vem är den skyldige stackarn?

Singelmamman sa...

Elin: :-) en kompis, för ett bra tag sen ska villigt erkännas.

Agneta sa...

Jag älskar att använda ordspråk på fel sätt! Inte alltid det passar sig förstås, men det är lite kul för det mesta!
Och allra helst när det inte är uppenbart att man skojar till det heller!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Håller med. Bäst är när man då blir rättad!