onsdag 13 oktober 2010

Våffeldags

Kom med ett tåg tidigare från Västerås i eftermiddag. Så jag hann handla till helgen, och blev sugen på våfflor. Tur att tonåringarna inte var svårövertalade. Efter ett högtidligt löfte från min sida att inte vara ett dugg pinsam följde de sen med mig ut på en kortare promenad. Hade tänkt få med dem till Sus, men det gick inte och jag var nöjd med en minipromenad. Och jag gjorde lite hoppsasteg! Men ett tips. Om du inte har tonåringar ännu, gör inte hoppsasteg på en genommörk gångstig utan andra människor i närheten. DET ÄR BARA SÅ HIMLA PINSAMT!

14 kommentarer:

Fru Venus sa...

Är inte det mesta vi gör nuförtiden pinsamt?? Kvällskram

Shamrock sa...

Men det fattar du väl att det är pinsamt. Jag skulle ALDRIG göra hoppsasteg på en mörk gata där ingen ser mig. SKA jag göra hoppsasteg ska de göras där det är så mycket folk som möjligt i rörelse ;)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag har gett pinsamheterna ett ansikte, nä en hel kropp faktiskt. Kramar mycket!

Shamrock: Jag med! Nästa gång...:-)

Cattas liv o tankar sa...

Ska jag komma ihåg, snart där...

Singelmamman sa...

Cattas liv: Här kan du få ovärderliga tips. Men enklast är att tänka i jag-form; "jag är tonårsmamma och jag är pinsam..." och uppmuntra x antal gånger. Strunta sen i det och var som du brukar! :-)

Gafflan sa...

Ska komma ihåg det! Annat man heller inte ska göra när tonåringar är med och andra människor hör/ser är prata högt eller sjunga. Tips bara ;D

Singelmamman sa...

Gafflan: Nä eller hur! Jag pratar högt med mig själv hela tiden! Och hur poppis som helst hos min yngsta. Inte. :-D

Knasterfaster sa...

Jag gör bara hoppsasteg på upplysta gator då mina tonårsbarn är i närheten. Det känns inte alls pinsamt!

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Vi får göra det till en folkrörelse! Och lägga ut på YouTube! Tanter som kan hoppsa!

Agneta sa...

Åh vad jag ska hoppsa när jag blir tonårsmamma!

Sus sa...

Hehe...och ju mer pinsamma vi är desto svårare är det att hålla sig i skinnet...

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ja vänta tills de är tonåringar, de blir mer glada (!) då.

Sus: Eller hur! :-D

mary-ann sa...

prova på att ta ton mellan toarullarna på coop...dottra sprang högröd ut från affären och lovade att hon aaaaaldrig skulle gå in dit mer...hehe

Singelmamman sa...

mary-ann: :-D Me like! Tack för tipset.