torsdag 28 oktober 2010

Rosa-, blå-, bruna-, gröna-, svarta- eller andra färgband

Näpp, jag gillar inte tv-galor. Eller livegalor för den delen heller. Däremot gillar jag att skänka pengar till ändamål jag tror på. Till exempel Amnesty. Jag har också köpt några saker i rosa, för att jag behövde dem, disktrasor och en diskborste. Jag har skänkt saker till sjukhusen för att barn med cancer ska få möjlighet att ha ett så normalt liv som det bara går när de tvingas vara på sjukhus under en lång tid. Jag skänker pengar till cancerforskningen oavsett hur många galor de ger. Jag tycker det är sorgligt att galor behövs för att folk ska skänka pengar.

12 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Jag håller med men vissa kommer aldrig sig för att göra saker så de behöver nästan bli påminda om att skänka pengar!

Singelmamman sa...

Fyra nyanser: Jag vet, och det är trist.

Kicki & Jörgen sa...

Håller med dig fullt ut och gör som du.

Petra sa...

Jag håller med om galorna. Köpte du, liksom jag, den där rosa diskborsten med stålgrejer i mitten? Ser inte den lite vulgär ut, eller är det bara min fantasi som drar iväg?

Malla sa...

Jo, det är trist att pengar ska gå till sånt.Jag ringde en gång när det var en sån gala och skulle skänka pengar - det skulle komma en räkning men kom aldrig ngn?!

Singelmamman sa...

Stina: Då är vi två.

Petra: Tre. Ha ha, det är nog din fantasi... :-D

Singelmamman sa...

Malla: Jag har förstått att det blir så ibland. Det som syns i tv som pengar in blir inte så i verkligheten.

nillas liv på pinnen sa...

Tycker inte heller om de där flashiga galorna. Det är något osmakligt över dem som jag inte riktigt kan sätta fingret på...
Vi kanske klarar av det tillsammans på fredag? Att sätta fingret på alltså.

Singelmamman sa...

Nilla: Absolut. På fredag sätter vi fingret. På.

Jos sa...

jag förstår dig. men är samtidigt väldigt medveten om att om inte de där galorna fanns skulle jag troligen inte leva idag. så hur sorgligt och fel det än är, så behövs de. var så säker.

S sa...

Jag håller med dig, jag har också svårt för galor...

Fru Venus sa...

Lugnt här, vi kan inte ringa in till dessa galor. Bidrar på "normalt" sätt.