lördag 30 oktober 2010

När jag gräver kommer jag inte så djupt

Kan vara fel på min grävteknik, men jag grävde och grävde och grävde igår kväll. Inte sjutton kom jag fram till något ändå. Försökte förstå mig själv, förstå annan, få annan att förstå mig. Förstår du hur svårt det var? Idag är jag urlakad, så jag och tonåringarna tjyvstartar deras höstlovsvecka idag med att inte göra någonting. Klart vi har planer för resten av dagen, vi ska ta en promenad och vi ska köpa godis. Jag känner starkt att vi kommer att klara av båda planerna. Om inte annat för att det är en bit att gå till affären som enligt tonårssonen säljer bra och billigt lösgodis.

För övrigt kan jag meddela att det är väldigt irriterande att vakna tidigt som en uggla av att vara kissnödig och att en låt mal på i huvudet. Och inte vilken låt som helst, nä en reklamlåt naturligtvis. Du vet den där; "Tack Lisbet Bengtsson för att du har betalat din tv-licens..."

17 kommentarer:

Gafflan sa...

Hitta rätt grävteknik tycker jag är svårt.
Jag har ont i halsen så jag ska knarka glass idag igen, mums.
För övrigt minskar jag på tvättberget och funderar på om jag ska plocka i och ur diskmaskinen, beslut, beslut.
Promenad går bort med tanke på halsen och att det ösregnar.
Men annars så...ska jag nog fortsätta sitta i soffan och bläddra i tapetkataloger.
Kram

Singelmamman sa...

Gafflan: Mmm glass, jag ska nog köpa lite Ben & Jerry också. Struntar nog i maten idag. Tar också ut lite ur diskmaskinen, när andan faller på. Krya på dig! Kram

Shamrock sa...

Den låten får mig nästan att låta bli att betala min TV avgift. Har ingen lust att bli överraskad av en kör nånsstans som står och sjunger Tack Shamrock för att du har ...

The Queen of fucking Everything sa...

unhearit.com "- get that damned song out of your head"

Låtar i huvudet händer mig JÄMT; det här är banne mig den bästa webbsida som nånsin uppfunnits!!

Fru Venus sa...

Gick inte tåget ända fram igår heller?? Hälsa sonen att jag skulle vilja komma med och köpa (äta) lösgodis...

Singelmamman sa...

Shamrock: Jag med, vill låta bli att betala alltså.

The Queen: Måste kolla den sidan!

Fru Venus: Jo, kanske. Jag köper lite extra godis, som om du var här. :-)

Thomas sa...

Shit! Den låten är inte snäll att ha på hjärnan!
Hoppas du blir av med den!

/Thomas

Singelmamman sa...

Thomas: Japp, jag jobbar på det.

Knasterfaster sa...

Grävde du där tjälen redan hade gått i marken kanske? Bättre att du gräver där du står. Jag vill också ha godis men jag måste laga mat först.

Märta sa...

Det där grävandet är ett förfärligt bra sätt att töma sig på energi! Usch och fy.

Sköt om dig och gräv ett hål i godisskålen istället! *Kramen*

Maj Korner sa...

Jag förstår precis hur svårt det där grävandet var. Särskilt om man är ovan så är det svårt att hitta rätt grepp och dagen efter har man ofta ont, som träningsvärk.

Det där med godis låter väldig gott! Jag har ingen bra godisaffär på promenadavstånd.

Osloskånskan sa...

Jag tycker du är så fin som du är; varför gräver du?

Sus sa...

Och tänk att jag fick en kram av dig idag. Vilka fina barn du har! Men det var väl ingen överraskning.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Ja, jo tjäle var det nog. Fast jag grävde där jag stod och satt. Jag är inte sugen på godis längre. Synd.

Märta: Det kan ha varit vinet också, som tagit energin. Kram

Maj: Ja lite själslig träningsvärk är det allt. Den här godisaffären ligger knappa timmen bort.

Osloskånskan: Tack det var snällt sagt! Jo, jag vill bli förstådd.

Sus: Och jag av dig! Och träffa hjärtat! Tack för din fina kommentar om mina tonåringar.

Realisten sa...

Snart gräver vi vidare IRL och jag är övertygad om att vi kommer att gräva fram en massa klokheter. Så det så.

Singelmamman sa...

Realisten: Absolut. Återkommer med förslag på datum.

hollywooddivan sa...

JÄVLA RADIOTJÄNST säger jag bara. Finns det något mer irriterande än dom?

Har flyttat och adressändrat två gånger det senaste året och dom har ringt mig 5ggr, senast igår! Jag skällde ut dom efter noter eftersom att jag bor hos min pappa som betalar licensen och jag äger ingen egen tv.

Nej nu ska jag sluta vara negativ, tack för att jag fick skriva av mig.