tisdag 5 oktober 2010

Jag gillar olika

Hon vet exakt när batteriet i de olika klockorna hon äger behöver bytas.
Jag, blir förvånad när jag inser att jag äger en klocka.
Hon kommer aldrig försent för hon vet om och när buss/t-bana/spårvagn är försenad.
Jag blir förvånad när det är struligt i t-banan, trots att jag åkt med gröna linjen i över 10 år.
Hon vet. 
Jag är nyfiken
Hon tycker.
Jag ifrågasätter.
Hon oroar sig, hela tiden.
Jag oroar mig en liten stund.
Hennes glas är halvtomt.
Mitt glas är nästan fullt.
Hon storhandlar varje vecka.
Jag är glad när jag kommer ihåg att handla.
Hon spritar händerna, alltid.
Jag spritar, alltid, men inte händerna.
Hon vill ha rutin, fasta tider, ramar och regelbundenhet.
Jag har aldrig lyckats få till fasta tider, ramar eller regelbundenhet

Vi jobbar bra ihop, vi kompletterar varandra.

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det är en gåva att hitta en sådan person :-) PS. det är inte drickbar sprit i lilla flaskan i badrummet sen....DS.

The Queen of fucking Everything sa...

Oh vad skönt! Man väger upp varandra så himla bra när man får ha det så=)

Gafflan sa...

Jag tycker det är bra att vi alla är olika, blir sån härlig bladning av underbara människor då :D

Rut-Knut-Tjut sa...

Visst är det härligt att man som olika kompletterar varandra så bra!

Madlar sa...

Härligt att du ser det på rätt sätt o inte blir tokfrustrerad på den perfekta människan :)

bokhyllan sa...

Har tänk på detta ibland. Det verkar vara så. Är man olika varandra kompletterar man varandra på ett bra sätt. Är man för lika. Kan det lätt bli tråkigt.

nillas liv på pinnen sa...

Är det tvillingen månnnnntro?

Singelmamman sa...

Fru Venus: Va! är det inte?

The Queen: Ja och vi är nöjda båda två.

Gafflan: Blandningen är perfekt.

Rut-Knut: Härligt är det!

Madlar: Nä jag är mest fascinerad över hennes livsstil.

Ting och tankar: Ja vi behöver mångfalden, på alla sätt.

Nilla: Nä, men skulle kunna vara, minus oron och det halvtomma glaset.

Daniel sa...

Det kallar jag 1+1=2

men glaset halvtomt? Klingar så fel i denna finnens öron

Singelmamman sa...

Daniel: :-) Fina du. Ja eller hur, halvtomt? Låter snurrigt. Fullt är det!