måndag 25 oktober 2010

Tids nog ska det funka men just nu är jag mest frustrerad

Sitter med min nya jobbmobil, HTC Desire som i nästan allt är helt självlärande och självjobbande. Det sista hoppas jag väldigt mycket på. Jag vet nu hur jag kan lyssna på radion, kolla på Internet, synka min jobbmejl (fast det funkar inte för vi har fel här på jobbet just nu). Men jag har inte en aning om hur jag gör för att jag ska kunna ringa, eller kolla sms. Än mindre skicka sms. Så snälla du kan väl skicka ett sms till min jobbmobil, så kanske jag kan hitta den funktionen. Jag vet att det kommer att lösa sig ikväll när jag sätter telefonen i min äldsta tonårings händer, men jag skulle bra gärna vilja kunna fixa det själv.

Jag har inte heller fattat hur jag ska kunna göra ett inlägg här på bloggen. Men visst är väl tålamod en dygd? Och sånt har jag ju verkligen gott om. Eller kanske ändå inte.

8 kommentarer:

Petra sa...

Tålamod är fiskarens bästa vän ;-)

Säger maken. Bah, säger jag!

Kan tyvärr inte HTC för jag har ingen sådan, men annars hade jag förstås hjälpt dig direkt!

The Queen of fucking Everything sa...

Ooooh... LÖÖÖÖV HTC! Skicka sms gör du genom att trycka meddelanden i huvudfältet, och sen +Nytt meddelande. Alla redan skickade har du i listan nedanför. Du ser- busenkelt!

Blogga från den gör du antingen genom att skaffa Bloggdroid, eller genom att skicka ett e-postmeddelande till din egen blogg. Också busenkelt!

Fru Venus sa...

Tålamod, är det gott? Vad är det för fel på stenkaketelefoner från Hedenhös tid?

Singelmamman sa...

Petra: Det är ju som sagt tanken som räknas.

The Queen: Öhhh? Jag lövar också HTC, oftast, men nu ska jag sätta mig ner och läsa din text långsamt, måååånga gånger och hoppas att jag begriper.

Fru Venus: Tålamod smakar bajs och rävgift. Jo jag ska berätta det för dig en dag...

Rut-Knut-Tjut sa...

Min man har en Desire han med, jag gilla ju Iphone mer men det är väl bara för att vi ska kunna tävla om de hemma :) Hoppas du hittar nåt bra bloggverktyg, det är verkligen bra att kunna blogga via telefonen.

Gafflan sa...

Oj så modernt, själv kör jag med mera antika saker så jag slipper trassel med hur man SMS:ar och sånt, fast jag har fått den av jobbet men får betala själv *suck* ;D
Kram

Sus sa...

Jag ger allt sånt där till Hjärtat och när jag får tillbaka prylarna så funkar dem.

Skitenkelt.

Singelmamman sa...

Rut-knut: Ja, mer uppkopplad vill jag absolut vara.

Gafflan: Jag har tur som slipper betala i alla fall.

Sus: Om inte äldsta tonåringen fixar det så tror jag att jag vill låna Hjärtat. Jag gillar när det är enkelt. Ok? :-)