fredag 29 oktober 2010

Ja men då får det bli så

Sitter och pratar med yngsta i går kväll igen. Frågar vad jag ska blogga om. Du kan ju blogga om mig! Att jag är bra, bäst. Yngsta skrattar. Jag säger att det har jag redan gjort och läser upp vad jag skrev igår om muffins, ta hand om disken och smyckena. Ja, men du kan ju utveckla det lite! Det gör jag gärna, berättar att ett ilsket utbrott jag hade tidigare i veckan inte alls borde ha ägt rum*. Jag trodde att yngsta inte ägnat någon tid till en hemuppgift, och så visade det sig att det har yngsta visst gjort, och vilket resultat sedan! Ett reportage skulle skrivas och är skrivet. Och är väldigt bra, med faktaunderlag, en intervju och en slutledning där sista meningen också är rubriken. Ja och naturligtvis är jag helt opartisk, men djäklar vilket bra arbete som yngsta gjort.

*Jag och yngsta har en stor förbättringspotential när det gäller vår kommunikation. Jag ska absolut lära mig att lyssna bättre.

6 kommentarer:

Kicki & Jörgen sa...

Det ÄR viktigt att lyssna, jag är tydligen ganska dålig på det enligt mina underbara ungdomar ;o)
Fast jag är inte dålig på att lyssna, bara en aningen tankspridd.
Ha en underbar fredag!

Fru Venus sa...

Hoppsan! Vad bra att det blev bra ;-)

Gafflan sa...

Jag lyssnar hela tiden men det är inte alltid jag kommer i håg att jag lyssnat. *visslar lite* ;D
Bra jobbat av dottern man blir så stolt och glad när dom verkligen lägger ner tid och möda på skolarbetet :D
Kram

Singelmamman sa...

Stina: Jag är jättebra på att lyssna, men extremt tankspridd. Så något som sagts för en månad sen kan helt plötsligt poppa upp hos mig...

Fru Venus: Ja, otroligt. Det jag uppfattade som "nä jag har inte gjort ngn intervju" exakt så sagt av tonårsdottern, visade sig ändå vara "ja men jag sa ju att jag tog frågorna och gjorde till en intervju" Bra blev det hur som helst.

Gafflan: Ja, jag vill verkligen inte att mina tonåringar ska vara som jag var i skolan. Kram!

Elin Damberg sa...

Hahaha. Jag vill höra ännu mer!

:-D

Kanske finns det nån där som kan få gästblogga lite?

Singelmamman sa...

Elin: Ja jag är säker på att du har rätt.