tisdag 5 oktober 2010

Det började på bussen i morse

Hade tänkt ta en promenad till jobbet i morse, men så kom bussen och eftersom vi hade frukostmöte tidigt som attan så passade jag på att ta den. Och fick sällskap med en arbetskamrat jag vanligtvis inte träffar så ofta. Strax utanför jobbet vill hon visa vad hon har i sin stora pappkasse... och jag överdriver inte, den var till bredden full av nyplockat svamp! Ja hon hade inte plockat den på morgonen. Och sen säger hon, vill du inte ha lite!? Om jag ville! Tack så jättemycket A!

8 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Precis det där hände på mitt jobb också för några veckor sedan. Tyvärr hände det innan jag kom till jobbet så jag fick ingen svamp men mina arbetskamrater hade fått fulla plastpåsar med otroligt stora och fina kantareller!

Anonym sa...

Ta så mycket du kan! Jag tar det som du inte vill ha. Inte orättvist eller,,,,

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Men då måste vi nästan göra ngt med de här svamparna på fredag.

Anonym: Inte orättvist alls! Alla fick... :-)

Elin Damberg sa...

Mmmums!! :-)

Suzan sa...

svamp e nice! =)

S sa...

Men jisses vilken tur du hade!
Sån tur har aldrig jag... *s*

Singelmamman sa...

Elin: Ja jösses så goda de är.

Suzan: Absolut. Och en ny bekantskap för mig, svart trumpetsvamp.

Stina: Ja visst är det ofattbart!

Petra sa...

Åh, såna människor vill jag också träffa!!!