söndag 31 oktober 2010

Packa träningsväskan

Strax iväg och hänga på låset till träningslokalen. Sen middag med Veronica. Hon är tillfälligt utkörd från hemmet av dottern som ska ha Halloweenparty. Vi ska inte partaja här, bara äta ngt gott och slappa. Idag har jag och äldsta sopsorterat en månads kartonger och plastförpackningar. Jag irriterar mig på att det är så mycket emballage kring allt. Ska prata med Veronica om det ikväll tror jag. Känner att mycket av förpackningarna skulle kunna tas bort. Kommer du ihåg när vi hade pappkartong kring tandkrämstuberna? Det finns säkert fler onödiga förpackningar. Idag, nu för att vara exakt, var jag lite mer sugen på godis, i alla fall naturgodis. Så det har jag ätit lite av. Nu mår jag i och för sig lite illa. Så skönt, då finns det godis kvar en annan dag också.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag såg en dokumentär på tv en gång, om en liten stad i Tyskland. Där hade de skippat allt papper och plast runt det mesta. Ville du ha 200 gr skivad medwurst så tog du med dig din egen burk, butiken skivade korven och du fick det i din burk. Just den staden hade sparat KOPIÖSA mängder förpackningssopor på ett år. Jag har aldrig glömt det programmet. Hälsa och krama om V :-) Kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag kommer ihåg att en del här började bojkotta kartonger kring allt och det lämna det kvar i butikerna. Skönt att det försvunnit från mycket men det är lång väg kvar. Jag stör mig oftast på leksaker hur välpacketerade de är. Kan man inte bara vakum förpacka en Barbie typ?

Knasterfaster sa...

Det irriterar mig också! Visst kommer jag ihåg tandkrämstub med kartong. Jag tror att man får lämna förpackningen i affären när man har handlat varan men det tar ju tid att stanna kvar och ta bort den. Sambon vill dessutom oftast spara originalförpackningen "utifallatt".

Kicki & Jörgen sa...

Ja det irriterar mig med, det tar liksom aldrig slut. Bara en massa emballage runt allt och sen frigolit och annat skit. JOBBIGT!

Cattas liv och tankar sa...

Emballage är strunt!
Men godis är gott, nu blev jag lite sugen....

Singelmamman sa...

Fru Venus: Det där låter bekant. Undrar om inte jag också sett något liknande eller samma program. V hälsade tillbaka! KRAM

Rut-Knut: Först plast, sen några djävla vita plastband som jag skär fingrarna av mig på, sen mer plast och så kartong. Nä mina barn fick inga leksaker när de var små...

Knasterfaster: Jag har lämnat kvar kartong i affären någon gång, men det är väldigt bökigt, och när det gäller skor säger en del affärer att då har jag ingen rätt att byta skorna eller få tillgodokvitto... suck.

Stina: Dubbelskit!

Catta: Synd att du inte är här, du kan få allt mitt. Jag blir mätt av bara tanken.

Agneta sa...

Vi borde göra ett blogguppror! (Eller heter det bloggupprop?) Uppmärksamma de som emallerar sakerna att de kan dra ner på det. Vissa te-sorter ligger inplastade, sen kommer kartongen och sist kommer te-påsarna - i separata små platsförpackningar! Gaaaah! Bojkotta säger jag bara!