söndag 3 oktober 2010

Förbannat irriterande

Jag är inte främmande för att fixa hemma. Jag tycker visserligen inte att det är kul, men jag gör det. Jag har själv knåpat ihop elprylarna till min kökslampa och till min sovrumslampa. Så nu tänkte jag göra det även till äldsta tonåringens rum. Men nu känner jag mig osäker. Blå och brun sladd. Det måste ju spela roll hur jag sätter trådarna. Men hur vet jag hur jag ska göra? Åh vad irriterande. Nu har jag via Facebook efterlyst någon som fixar det här åt mig, NU! Det är väl därför vi ska ha sociala medier, för att snabbt få respons och resultat? Eller?

Och ja, jag fattar att om du bor i Korpilombo eller närförorter till den hålan (ursäkta K) så kan du inte komma hur bra du än är på att koppla el. Men alla andra. Anmäl er snarast via kommentarsfältet. Tack på förhand.

21 kommentarer:

Fru Venus sa...

Är inte danskar bra på el? *visslar*

Petra sa...

Inte en aning. Sorry. Spelar det roll? Är det inte den röda som brukar ställa till det?

Men testa nu inte bara för att jag skrev så. Man vill ju inte orsaka något...

Singelmamman sa...

Fru Venus: Alldeles säkert! Men Danmark är en bit bort. Och Mads är alltid så upptagen med att spela in film.

Petra: Tänker inte testa. Väntar på någon händig som slänger sig hit.

Agneta sa...

Åh, fy. Sånt där är ju bara för tråkigt. Om det inte var så långt kunde jag skicka över min man. Han kan sådant.

Osloskånskan sa...

Är det i en lampkontakt?

Realisten sa...

Jag skulle behöva en utflykt till Storhålan och skulle tycka att det vore roligt att träffa dig. Men. Några sladdar kan jag tyvärr inte hjälpa till med.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Det är väl nu jag ska säga att det är tanken som räknas? Synd på fler sätt att du bor så långt bort.

Osloskånskan: Ja lampkontakten som ska sitta i taket/väggen ska ihop med sladd plus sladd till själva lampan. :-(

Realisten: Äh, kom ändå!

Osloskånskan sa...

Tror inte det spelar nån roll alls! Prova! Det värsta som kan hända är att proppen går. (Och det gör den inte!)

Knasterfaster sa...

Jag har väldig stor respekt för elprylar. Vi köpte en ny taklampa till Minstas rum idag. Det var stickpropp på den och jag blev så glad! Jag satt upp lampan i hans rum direkt när vi kom hem och det blev så bra!

Singelmamman sa...

Osloskånskan: Tror du? Ja kanske, jag har ju dessutom sånt där modernt proppskåp som bara är att sätta på igen. Ja banne mig att jag ska prova!

Knasterfaster: Å, suck, så vill jag också ha det.

Rut-Knut-Tjut sa...

Sorry, önskar att jag kunde hjälpa dig men icket. Jag fick en stöt när jag bytte glödlampa en gång så jag brukar vilja hålla mig ifrån sånt :)

Bra med fejjan, man kan få hjälp med det mesta.

Singelmamman sa...

Rut-Knut: Tack för att du inte hjälper mig. Nå vi får väl se, om fejan fixar det...

Sus sa...

Men åh...Hjärtat som ligger i badet med en wirre...Vi hade ju kunnat titta förbi och hjälpt er innan han kröp ner. Hör av dig i veckan om problemet kvarstår!

Sus sa...

Och Realisten: Du vågar inte komma hit utan att höra av dig. Vin på Singelmammans balle? (Sprit menar jag...)

mary-ann sa...

spelar ingen roll vilken du sitter vart (jag lovar)...brukar va en gul med grön rand på som är jordat och då är det noga :)

Singelmamman sa...

Sus: Ja om jag och sonen nu inte får ihop det får ni komma hit i veckan. Om vi inte gjort strömlöst i hela hooden!

Sus: Inte tycker du väl att vi ska vänta till sommaren innan vi ses alla tre och dricker champagne och sprit?!

Mary-ann: Tack, vi utgår från det, de här är blå och brun så då tror vi att det är ok hur vi än gör.

Shamrock sa...

Dem bruna är fas och den blå är nolla. Man får inte vända på det för då pajar det. Fråga mig inte vad det betyder men sonen har sagt det och han utbildar sig till elektriker

Singelmamman sa...

Shamrock: Vi vände rätt och allt funkar!

Sus sa...

Öh..nä...! Vilken dum idé!

Singelmamman sa...

Sus: Eller hur, mycket dum idé. Däremot borde vi snarast planera in en träff. Så kanske vi också kan visa Realisten någon av våra fina promenadvägar!

Anonym sa...

Och varför ringer du inte till min man?? Han kan säkert guida dig på telefon. Lätt och säkert! /Tvillingen