söndag 4 juli 2010

Värmekälla

Helgen har varit strålande på alla sätt. Solen har lyst med sin närvaro dygnet runt. Jag har pressat i solstolarna så jag numera är min egen lilla kamin, dessutom är jag snyggt röd. Praktiskt eftersom jag mest går och fryser. Men till och med jag har svettats lite liggandes i solstolen. Och läs noga nu! för jag skriver detta bara en gång; jag har badat i havet! Det har inte hänt på de senaste 10 åren. Inte så tidigt, inte i Sverige. Men det var ju till-och-med behagligt. Att mitt bad sen kanske går till historien som det tantigaste någonsin, det bjuder jag på.

Imorgon är det ett härligt besök hos tandhygienisten, jag tror ta mig sjutton jag tycker mer illa om den yrkesgruppen än jag tycker om tandläkarna. Men jag biter ihop, eller ja inte just då kanske, det kan ju bli lite opraktiskt vid närmare eftertanke. Sen lite träning och så måste jag visst besöka stället som betalar ut förlorad semesterersättning. (Tack bästa R som en gång lärt mig det uttrycket) Kvällen ska jag ägna till att göra hemmet så pass besöksvänligt att Fru Venus och Medelålders och tjockast på mitten kan komma hem på middag på tisdag.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Vi har haft mulet idag... Men nu kommer solen, minsann, lagom tills jag ska lägga mig för att sen gå upp och gå och jobba. (Vill inte jobba, vill inte, vill inte, vill inte!)

Fru Venus sa...

Vadå städa! En vaxduk på balkongen och en tomkorg för flaskorna,klarrt! :-) Fi fan vad jag ser fram emot det!!! Jabba dabbba doooo

Fru Venus sa...

Ja, alltså inte vaxduken och tomflaskorna, utan att få träffa dig! :-)

Fru Venus sa...

Och "medelålders och tjockast på mitten"! Tur att hon inte är tjockast på mitten mera, kan bli trångt annars...har du sett min "dagens outfit" i helgen?? He he...

Fru Venus sa...

Ok, sorry, nu skriver jag inte fler...

Singelmamman sa...

Stort o smått: Det är du och jag som håller Sveriges ekonomi under armarna. Det är klart det. Heja oss!

Fru Venus: Jag måste göra dig besviken, det är en tygduk.

Fru Venus: Puh! Som jag hann undra! ;-)

Fru Venus: :-D Ska kolla din dagens outfit nu när jag fått låna datorn.

Fru Venus: Va? Varför inte?

Fru Venus sa...

*asg* Sorry, men du har mail :-))

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ok jag älskar mejl, *rusar till mejl-in-korget*