tisdag 13 juli 2010

Kan jag gå hem nu?

Nu har jag varit på jobbet i två och en halv timme. Det första jag gjorde när jag kom hit var att ändra lösenord på inloggningen till datorn och på mobilen så jag kan synka e-post och annat livsnödvändigt. Fikade med de tre andra löneslavarna, och hämtade rikskuponger. Nu försöker jag läsa ikapp hos mina bästa bloggvänner! Men satan vad alla är flitiga. Jag var borta i fyra dagar och alla har skrivit minst arton inlägg varje dag! I värmen? Fattar inte att ni orkar.

Själv var jag och tränade i morse, innan jobbet. Och eftersom jag gillar att plåga mig och svettas så kommer jag göra det varje morgon den här veckan. Sen dör jag nog. Ikväll ska jag sitta i trädgården hos bästa A. Titta på när hon och hennes sambo fixar och målar på huset. Något mer ansträngade än att dricka vitt vin eller rosé och kanske äta ngt kommer jag inte att göra. Jag älskar den här sommaren och dess varma kvällar. Och inte behöver (kan) jag lägga mig tidigt heller tack vare värmen. Perfekt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är folk lite väl energiska.

Maj Korner sa...

Jag som varit här hela tiden tycker att antalet blogginlägg har minskat rätt mycket. Men det är klart, du har ju varit borta! Tänkte inte på det.

S sa...

Visst är du hemma nu?
eller, förresten, du är förhoppningsvis hos A och dricker något gott! Vad trevligt! :)

Cattas liv och tankar sa...

Klokt! Lite vin i sommarvärmen gör att man härdar ut lite mer.. :-)

Realisten sa...

Dö inte! Jag vill hälsa på dig på din balkong. När du är levande.

nillas liv på pinnen sa...

Man kan inte gå och lägga sig överhuvudtaget i den här värmen. Jag försökte i natt men det gick inte.

Singelmamman sa...

Frunatmaken: Ja konstigt är det.

Maj: Så är det, olika vyer beroende på olika förutsättningar.

Stina: Jag blev inte så sen, hemma vid 22.

Catiiis: Eller hur!

Realisten: Ja ok då. Jag är trots allt nog lite roligare levande än död. *hoppas*

Nilla: Sant, sant. Jag kom i säng vid 02... suck