fredag 23 juli 2010

Tjoho, jippi och nu är det äntligen dags!

Idag är sista arbetsdagen på tre veckor! Nu ska jag lata mig (mer), dricka (mer) champagne, läsa (mer) böcker, njuta av (mer) god mat, sola (mer) och umgås (mer) med tonåringarna. Kort sagt S.E.M.E.S.T.E.R! Och följdaktligen har hjärnan och kroppen gemensamt gaddat ihop sig och försatt mig i ett semesterliknande tillstånd redan nu. Och jag som tänkte vara så himla produktiv sista timmarna på jobbet. Men jag är inte den som kämpar mot mig själv. Jag lutar mig tillbaka i kontorsstolen ett tag, går och tränar och drar mig tidigt tillbaka från jobbet och åker hem.

Ikväll ska jag och tonårssonen minisemestra i stan och äta ute. Imorgon är det sovmorgon.

10 kommentarer:

Suzan sa...

underbart! ha en skön semester!

Singelmamman sa...

Suzan: :-) Tack så mycket.

Veronica sa...

Champagne Michel Cousinat Grand Cru Millésime 2002, 750 ml (100% chardonnay)

Bara så du har något att dricka, nu när det ska bli mer av allt. *haha*

Anonym sa...

Veronica: Tack så mycket! Ja och om jag "måste" beställa tre flaskor så sparar jag en så kan du och jag dela på den. :-)

Semesterledig Singelmamma!

Singel i storstan sa...

Och vips så blev det kallare! ;-) Men inte regn, än.

Ha en jätteskön semester nu!

Gafflan sa...

Yeeeessss! Äntligen semester :D

Monica sa...

Ha en skön minisemester ikväll!
Jag firar med bubbel... ;)

nillas liv på pinnen sa...

Man kan inte vara produktiv de sista timmarna på jobbet innan semestern. Det strider mot den mänskliga naturen.

Singelmamman sa...

Singel: Tack så hemskt mycket! Och du, efter semestern borde vi våga kundvagnsrallyt.

Gafflan: Yes, Yes, yes, jaaaa!

Monica: Här blev det rödvin, god mat och rosé. Skål.

Nilla: Tack! Jag märkte det, och kämpade inte emot. Men märkligt nog sprattlade en jobbnerv och jag presterade en hel del jobb innan jag gick. Skrämmande.

Realisten sa...

Grattis till semestern, lite i efterskott! Själv börjar jag visst jobba på måndag var det någon som sa.