lördag 24 juli 2010

Hade inte tänkt säga något

Fick just ett sms från tonårsdottern som är i Göteborg. Hon är glad, lycklig, och jättenöjd med konserten igår. Pink.

Jag har tvättat fönster nu på förmiddagen. Varför då kanske du undrar? För att jag kan och för att jag borde. I kväll åker jag och sonen ut till kära vännens sommarstuga, imorgon hämtar jag dottern och sen har vi en vecka med sol (kom tillbaka solelände!) och bad.

Men först ska jag och sonen gå och se Shrek, den tredje och sista filmen. Ska bli kul att se den i 3D. Tror jag. Sist jag var på bio och såg just Shrek så skämdes mina tonåringar för mig. Jag skrattade högt, högst av alla och på fel plats. Jag gör det när jag är på bio.

Sonen kom med en komplimang till mig. "Du klär i vad du än tar på dig". Goaste lilla älskling!

12 kommentarer:

Agneta sa...

Jag brukar också bli ombedd att inte skratta så högt... :/
Men vafan! Det blir liksom roligare när man verkligen får skratta allt vad man behöver! =)

Ha så kul på bion! Skratta lite för mig också.

Maj Korner sa...

Det där med fel ställe, det är ju rätt mycket "vuxenskämt" i Shrek så han fattade nog inte att det var rätt ställe. :-)

Jag tillhör också dem som skrattar när ingen annan gör det. Vi kanske skulle gå på bio både Stort och smått, du och jag, då blev det bergis skratt under hela föreställningen!

Singelmamman sa...

Stort o smått: :-) Skrattar jag för mycket säger jag att det är lagom!

Maj: Haha! Då skulle vi få skratta! Bra idé.

Ting sa...

Vi ska se Shrek kl 15 på Heron. :)

Realisten sa...

Jag skrattar alltid vid fel tillfällen.

Realisten sa...

Du är väl förresten inte sjuk? Det där med fönstertvättningen oroar mig lite.

Singelmamman sa...

Ting: Synd, vi ska se den kl 15.30 Sergel.

Realisten: Jag vet, höll jag på att skriva. Men du förstår vad jag menar.

Realisten: Jo, jag tror det, lite. Och sorgsen.

Anna sa...

Skratta på du bara. Och vilken liten goding du har som ger mamman så fin kompling... :)

Madlar sa...

3D är som ett budgetnöjesfält. Man sitter tryggt i en fåtölj o får ändå följa med på alla åkturer. Å apropå skratt...hellre flabba fel än inte alls.

Anonym sa...

Det var banne mig en rar son!!! ;-)

Suzan sa...

ååhh så avis!! vill också se pinkan!

Singelmamman sa...

Anna: Visst är sonen fantastisk!

Madlar: Ja du har rätt, budgetnöjesfält var en bra beskrivning.

Saraconnemara: Mycket, mycket rar son.

Suzan: Hon kanske kommer fler gånger.